Hulp gevraagd bij TTC450
Moderator: Moderators
Hulp gevraagd bij TTC450
Help! Ik krijg mijn ttc450 niet aan de praat. Ben een totale beginneling en heb mezelf duidelijk overschat. Eerst had ik een paar kabels niet aangesloten… daarna wekte te machine handmatig even. Als ik bij bestanden keek, zag ik even kort het bestand en daarna sloot het scherm weer. Dacht dat het misschien te maken zou hebben met verwisselen voor en eindstop yas. Was niet het geval. Maar als ik nu de machine aanzet krijg ik alleen maar Hard limit! In beeld. Kan klikken wat ik wil, maar krijg deze melding niet meer weg.
Kan/wil iemand mij helpen de machine werkend te krijgen?
Kan/wil iemand mij helpen de machine werkend te krijgen?
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd bij TTC450
Hard limit, is hard limit. Dus kun je niet weg klikken.
Signaal van een eindschakelaar is niet juist.
Of je staat op een eindschakelaar of je hebt hem verkeerd aangesloten.
Signaal van een eindschakelaar is niet juist.
Of je staat op een eindschakelaar of je hebt hem verkeerd aangesloten.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Je kunt de machine met de hand bewegen zodat hij zeker niet op een eindschakelaar staat.
Als dat niet helpt:
bij gebruik van NC switches (normaal gesloten) zal een losse kabel door de controller als een active schakelaar gezien worden.
Een mooie machine
Als dat niet helpt:
bij gebruik van NC switches (normaal gesloten) zal een losse kabel door de controller als een active schakelaar gezien worden.
Een mooie machine

There are only 2 limits, the sky and your imagination
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Denk dat het tijdens het voorstellen al fout is gegaan.hugo stoutjesdijk schreef: ↑01 feb 2025 16:40 Of je staat op een eindschakelaar of je hebt hem verkeerd aangesloten.
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Dat kan ik me niet voorstellen.
Als ik de assen handmatig draai zodat ik om het begin punt uitkom, dan de machine aanzet krijg ik geen melding. Z y en z staan dan op 0 Maar zodra ik via control de spindel wil verplaatsen krijg ik de melding hard limit en die krijg ik ook niet weg.
Heb nog even een testje gedaan helemaal in de homepositie krijg ik geen melding, maar zodra ik de spindel of vooruit of naar links beweeg krijg ik de melding die vervolgens niet meer weg gaat totdat ik de as met de hand beweeg tot spindel weer op nulpunt zit. Lijkt dus dat alles net andersom zit… snap alleen niet wat dan fout kan zitten…
Als ik wanneer de meldingen weer weg zijn en op home druk geeft hij aan: Homing fail please unlock.
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Lijkt me logisch dat no en nc verwisseld is.
Hugo bedankt voor je reactie. Hoe kan ik het oplossen?
Het lijkt erop dat de configuratie van de limit switches verander is maar mogelijk is er een probleem met slechts één limit switch.Arend schreef: ↑01 feb 2025 20:53 Heb nog even een testje gedaan helemaal in de homepositie krijg ik geen melding, maar zodra ik de spindel of vooruit of naar links beweeg krijg ik de melding die vervolgens niet meer weg gaat totdat ik de as met de hand beweeg tot spindel weer op nulpunt zit. Lijkt dus dat alles net andersom zit… snap alleen niet wat dan fout kan zitten…
Koppel de limit switches los en kijk of je de machine kunt bewegen. Zoja, dan is de configuratie voor NO switches, zo nee dan is de machine voor NC switches geconfigureerd.
De volgende stap is het controleren van de limit switches met een voltmeter of ohm meter. Wat voor limit switches zitten er op, met 2 of 3 draden voor de aansluiting (2 draden is een mechanische schakelaar, 3 draden is een elektronische schakelaar).
There are only 2 limits, the sky and your imagination
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Volgens mij ben je met een bouwpakket bezig.
Gewoon alle componenten in elkaar steken zou dan ook een werkend ding moeten geven verwacht je.
Wij hebben geen idee hoe en wat, nooit een plaatje of zo gezien.
Heb je draadjes moeten solderen, of software moeten laden,
Misschien is het zoiets simpels als het dupont stekkertje 180 graden draaien en op de header plaatsen.
Maar nogmaals, wij gebruiken onze glazen bol, jij hebt daar de spullen en de documentatie.
Met duidelijke informatie kunnen wij beter proberen te helpen.
Welke controller gebruik je met welke software.
En als je meld waar je machine woont, is er misschien wel een buurman die even mee wil kijken.
Is het deze?
https://probots.co.in/technical_data/Tw ... Manual.pdf
Uitgebreide bouwbeschrijving maar over bedraden staat er niets.
Gewoon alle componenten in elkaar steken zou dan ook een werkend ding moeten geven verwacht je.
Wij hebben geen idee hoe en wat, nooit een plaatje of zo gezien.
Heb je draadjes moeten solderen, of software moeten laden,
Misschien is het zoiets simpels als het dupont stekkertje 180 graden draaien en op de header plaatsen.
Maar nogmaals, wij gebruiken onze glazen bol, jij hebt daar de spullen en de documentatie.
Met duidelijke informatie kunnen wij beter proberen te helpen.
Welke controller gebruik je met welke software.
En als je meld waar je machine woont, is er misschien wel een buurman die even mee wil kijken.
Is het deze?
https://probots.co.in/technical_data/Tw ... Manual.pdf
Uitgebreide bouwbeschrijving maar over bedraden staat er niets.