Hmm... kauwgum achtige epoxy kan wel eens heel goed doen op zo'n poreus oppervlakDirkSchipper schreef: ↑05 mei 2025 20:48 Poly-Service epoxy is troep (kauwgum vergeleken met bovenstaande).

(of bedoelde je NA uitharden).
Moderator: Moderators
Hmm... kauwgum achtige epoxy kan wel eens heel goed doen op zo'n poreus oppervlakDirkSchipper schreef: ↑05 mei 2025 20:48 Poly-Service epoxy is troep (kauwgum vergeleken met bovenstaande).
Ik maak er modelzweefvliegtuigen mee. De stijfheid is daarbij een essentiële eigenschap. Die bereik je door carbon-weefsel te gebruiken (geen mat) en glasharde epoxy. De epoxies van Poly-Service halen het niet bij de epoxies van R&G of HP-textiles. Wat niet wil zeggen dat die niet zeer bruikbaar zijn voor andere toepassingen.Arie Kabaalstra schreef: ↑05 mei 2025 22:22 Ik denk niet dat de TS er 5 Cm Epoxy op gaat gieten.. en een laagje van 4-5 mm noem ik oppervlakkig..en ik heb wel dikkere dingen gegoten van Epoxy, zonder luchtbellen.. Vacumeren is niet persé nodig.. we praten hier gewoon over een wat dikkere afwerklaag in feite
Dat is jouw mening, persoonlijk ben ik een totaal andere mening toegedaan, 'k heb heel wat van dat spul verwerkt, helaas in mijn leven een paar keer wat kuipwerk van motorfietsen moeten repafiksen, en dat ging uitermate goed met die harsen uit de door jou zo verfoeide winkel,DirkSchipper schreef: ↑05 mei 2025 20:48 Poly-Service epoxy is troep (kauwgum vergeleken met bovenstaande).
Matjes op maat knippen, op zijn plek leggen, en dan met hars doordrenken gaf nooit enig noemenswaardig probleem, zolang je de hoeveelheid hars die je aanmaakte maar niet te groot nam..
Ook kon je met een vingerhoedje hars en wat restantjes vezel mooi een papje maken om grotere gaten en kuilen te dichten.. niks mis mee.. mogelijk is de hars van andere fabrikanten beter.. maar daar heb ik dan nog geen ervaring mee..
Kan je er niet een ring omheen spannen met een stevig materiaal dat niet aan epoxy hecht.Tonybryden schreef: ↑06 mei 2025 20:51 Het bord in de epoxy gieten is heel mooi om te zien, het bord is van mijn zoon en hij wilt het graag in de epoxy , gezien op internet.
sorry Arie, ik ben het volledig met DirkSchipper eens. Het is niet slecht, maar die R&G hars L / harder GL2 die hier staat is beduidend helderder, harder en stijver dan Polyservice en Mr. Boat.DirkSchipper schreef: ↑05 mei 2025 20:48 Poly-Service epoxy is troep (kauwgum vergeleken met bovenstaande).
Nee, behalve dat je weinig concreets zegt. 'een ring omheen spannen met een stevig materiaal dat niet aan epoxy hecht' zegt precies niks eigenlijk. Wat voor ring, welk materiaal?
Hmm... misschien heb je gelijk. Maar ik wil nog even meegeven dat het ook van de toepassing afhangt. Ik heb in het verleden het een en ander met epoxy op boten en surfplanken gedaan en dan is "glashard" geen gewenste eigenschap. Vaak moet het oppervlak een geringe buiging kunnen doorstaan zonder haarscheurtjes te gaan vertonen.
Precies dat... ik heb het gebruikt voor 't kuipwerk van motorfietsen, en wat reparatiewerk aan mijn Matra indertijd.. dat is allemaal onderhevig aan trillingen.. en dan wil je dus niet dat de boel gaat barsten.Kars-cnc schreef: ↑07 mei 2025 09:00 DaBit schreef: ↑07 mei 2025 07:32
sorry Arie, ik ben het volledig met DirkSchipper eens. Het is niet slecht, maar die R&G hars L / harder GL2 die hier staat is beduidend helderder, harder en stijver dan Polyservice en Mr. Boat.
Hmm... misschien heb je gelijk. Maar ik wil nog even meegeven dat het ook van de toepassing afhangt. Ik heb in het verleden het een en ander met epoxy op boten en surfplanken gedaan en dan is "glashard" geen gewenste eigenschap. Vaak moet het oppervlak een geringe buiging kunnen doorstaan zonder haarscheurtjes te gaan vertonen.
Dat is ook niet het geval.Kars-cnc schreef: ↑07 mei 2025 09:00 Hmm... misschien heb je gelijk. Maar ik wil nog even meegeven dat het ook van de toepassing afhangt. Ik heb in het verleden het een en ander met epoxy op boten en surfplanken gedaan en dan is "glashard" geen gewenste eigenschap. Vaak moet het oppervlak een geringe buiging kunnen doorstaan zonder haarscheurtjes te gaan vertonen.
Er bestaan speciale peelings die je vb bij vacuum epoxy vormgeven gebruikt.Nee, behalve dat je weinig concreets zegt. 'een ring omheen spannen met een stevig materiaal dat niet aan epoxy hecht' zegt precies niks eigenlijk. Wat voor ring, welk materiaal?
"Nakiplast, of gewoon Play-do".. die klei die niet hard wordt.. kun je gladstrijken, hecht niet aan Epoxy.