Siemens 840D

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Thunder
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 20:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Siemens 840D

Bericht door Thunder »

Wie is hier gebruiker van Siemens 840D, en met welke software versie?
Siemens 840D - Num 1060
Gebruikersavatar
boutje
Berichten: 939
Lid geworden op: 22 jan 2007 00:13
Locatie: spaarnwoude
Contacteer:

Re: Siemens 840D

Bericht door boutje »

Heb je informatie nodig dan?

:idea:
Thunder
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 20:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Siemens 840D

Bericht door Thunder »

Ik zou graag programma's die ik zelf heb gemaakt met Visual Basic op de controller zetten, iemand een gedachte hoe dit allemaal moet?
Siemens 840D - Num 1060
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4050
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Siemens 840D

Bericht door Mcgyver »

Beste thunder,

Ik heb zelf een emco pc-mill 50 met een siemens 810M keyboard.

Ik heb ook nog een software versie liggen zodat een 840D word gesimuleerd.

Bij mij is de pc de daadwerkelijke besturing, en kan ik gewoon een programmatje in een map doen van het programma winnc en vanuit winnc 810 of 840 het weer selecteren.

Als je het complete originele siemens besturingssysteem hebt dan werkt het iets anders.

Als ik uitga van mijn ervaring met cnc beesturingen dan zit er aan je besturings kast een RS-232 / compoort connector met 24 of 9 pins.

Deze sluit je aan op de pc en heb je van siemens een soort terminal programmatje nodig die de communicatie tot stand brengt tussen de pc en de besturing.

Bij bridgeport met heidenhein besturing heet dat programma TNC-REMO bij siemens weet ik dat niet precies, daar zou ik een mailtje aan wagen.

Ik gebruik zelf regelmatig het programma BOBCAD waar een cam systeem in zit. Deze heeft ook een functie om bestanden te verzenden dat zou je evt ook kunnen proberen. Als het goed is is er voor de siemens 840D ook een postprocessor te downloaden voor bobcad.

HEt enige lastige is om alle instellingen voor de communicatie tussen de 2 apparaten in te stellen, baudrate parity bitsettings etc..


Al met al moet je eerst op zoek naar een stukje software voor de bestands overdracht. de software van de besturing zelf doet niet zo terzake...


Groetjes

Mcgyver
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Gebruikersavatar
rsemotion
Berichten: 742
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:41
Locatie: Regio Alkmaar

Re: Siemens 840D

Bericht door rsemotion »

ik werk elke dag met een sinumerik 840d besturing op diverse machines.
tevens 840c

op 840d gebied ben ik ook goed thuis in de service, machine parameters aanpassen e.d.

leg eens uit hoe je dit in gedachten had. die vb dingen?
Thunder
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 20:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Siemens 840D

Bericht door Thunder »

Bedankt alvast om de reacties,
Wat ik bedoel is een visual basic programma integreren op de controller van de 84OD, zodat ik een extra soft key heb die het visual basic programma opstart op de controller.
Het programma in visual basic moet parameters kunnen inlezen van siemens.
Siemens 840D - Num 1060
Gebruikersavatar
rsemotion
Berichten: 742
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:41
Locatie: Regio Alkmaar

Re: Siemens 840D

Bericht door rsemotion »

aha, dan moet ik even kijken, heb wel eerder eens een softkey toepassing toegevoegd, maar moet even weer in de boeken kijken.
Plaats reactie