CNC besturing met Raspberry Pi

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Oscar f1
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 jan 2009 22:58
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

CNC besturing met Raspberry Pi

Bericht door Oscar f1 »

Ik werk al jaren met een oude PC met windows 95 DOS om mijn machines aan te sturen ( PCNC )
dat gaat prima tot de oude hardware aan het einde van de levensduur komt.
Ik heb de Harddrive nu vervangen door een Compact flash kaart van 4 GB dat gaat vrij lang mee.

Maar ik zie steeds die Raspberry Pi voobijkomen en denk dat is de ultime oplossing!

Afbeelding

zou je hiermee een freesmachine kunnen aansturen.
Wat ik er van weet is dat er een linux versie op draait.
Er zit een HDMI uitgang op en twee USB poorten.
Je zou dus een CNC programma voor linux moeten hebben dat een USB CNC controller aan kan sturen.

Ik ben zelf niet zo technisch, maar gooi hier een balletje op.
Leeuwinga
Berichten: 2989
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: CNC besturing met Raspberry Pi

Bericht door Leeuwinga »

Wat is de Raspberry Pi?
De Raspberry Pi is een minicomputer ontworpen om de volgende generatie pc-gebruikers te stimuleren hun programmeerskills te ontdekken en te ontwikkelen. Als het board eenmaal geprogrammeerd is door de gebruiker en is aangesloten op een toetsenbord of monitor, kan het gebruikt worden voor tekstverwerking, spelletjes en het afspelen van HD-video’s. Dit is geen eenvoudige plug-and-play-computer, omdat er vooraf geen besturingsprogramma is geïnstalleerd.
aldus: http://nl.rs-online.com/web/generalDisp ... aspberrypi

Ik denk persoonlijk dat om het werkend te krijgen als cnc controller er heel veel energie
en kennis voor komt te kijken.
Waarom gewoon niet een bestaand systeem als CNC-USB van http://www.planet.com toepassen?
Cees
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: CNC besturing met Raspberry Pi

Bericht door karangetang »

Leeuwinga
Berichten: 2989