parameterprogrammering voor iedereen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

parameterprogrammering voor iedereen

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Na laatst een voorbeeldje uitgewerkt te hebben voor draaien ( was wel met USBCNC, maar zal voor de meeste besturingen wel werken).
Heb ik nu een voorbeeldje voor de frees liefhebbers gemaakt. Zomaar een uitdaging, uiteinde van een pijp welke moet passen op een cilinder.
pijp op een buis pas maken.pdf
Het doel van deze voorbeeldjes is niet om het 1:1 toe te passen, maar om de liefhebber een begin te geven, zodat je er zelf nog iets moois mee kunt doen.
Hopen dat jullie het leuk vinden, ik sta altijd open voor andere ideeën, of ik er zo snel een antwoord voor heb is een 2e.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: parameterprogrammering voor iedereen

Bericht door DaBit »

Sterke versimpeling: span de buis parallel aan X- of Y-as in, en doe een deel van een circel in een paar baantjes over de buislengte :mrgreen:
(overigens is dat G2/G3 met IJK coordinaten ook goed voor een 'huh?' op z'n tijd)

Nee, ik zit te klieren: mooi werk zo!
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: parameterprogrammering voor iedereen

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Altijd van die mensen die simpel willen wat moeilijk kan. :lol: maar daar hobbyen we niet voor. :P
O-ring groef in de mantel van de buis dan maar ?. ( overal even diep ) en zonder 4e as.

En die IJK heb ik bewust vermeden, sommige werken incrementeel anderen met absoluut middelpunt, wordt het wel erg verwarren allemaal. ( ikzelf werkt altijd met IJ absoluut, dan lukt het wel )
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: parameterprogrammering voor iedereen

Bericht door create »

Heej Hugo,,

Heel mooi gemaakt en super bedankt dat je ook tijd in andere wilt steken door een mooie tutorial te schrijven!!

Hier hebben veel meer leden wat aan......

greetz Create
Plaats reactie