Van Mach3 naar Mach4 met UC100

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
zjef
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2014 21:19

Van Mach3 naar Mach4 met UC100

Bericht door zjef »

In mach4 Lathe kan ik het toerental v/d hoofdspil niet regelen. Ik werk met een snelheidsregelaar met besturing 0-10 volt. Heb 3 polies voor 3 snelheden.
p1 = 0-181 tr/min
p2 = 181-718 tr/min
p3= 718-2750 tr/min
Kan alleen de vaste snelheid van de middelste poelie halen , namelijk 718 tr/min. Kan hem enkel naar beneden regelen met schuifbalk maar de snelheid wordt dan 0. De freq. van de regelaar blijft altijd op 50 Hz staan. (moet hij normaal geven bij 10 volt).
Werk met een UC100. In Mach3 verliep alles prima. Kan er iemand mij helpen? Ben al meer dan 14 dagen naar oplossing aan het zoeken.......
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Van Mach3 naar Mach4 met UC100

Bericht door benkr »

Ik heb me een tijdje geleden wat verdiept in Mach4 maar ik kwam tot de conclusie dat Mach4 nog helemaal niet uitontwikkeld is, zeker het gedeelte is nog vrijwel onontgonnen en rammelt nog op veel plekken, daar kom jij nu dus ook achter.
Wat me vooral tegenstaat is het feit dat je daar pas achter moet komen nadat je het pakket al hebt gekocht, dat was voor mij de reden om het niet aan te schaffen. Als je gaat zoeken vind je best veel mensen die het gekocht hebben en problemen hebben die ook voorlopig niet worden opgelost, ze krijgen dan als antwoord dat er aan gewerkt wordt.
Plaats reactie