Mach3 4e as verdeelapparaat 1:30 hoe instellen

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

pa3gmi
Berichten: 250
Lid geworden op: 10 jun 2013 08:34
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Mach3 4e as verdeelapparaat 1:30 hoe instellen

Bericht door pa3gmi »

Hallo Theo,

Als ik het goed begrijp werk je alleen voor je verdeeltafel met cnc in Mach3 ?
Dat vreemde geluidje kan ook komen omdat snelheid en acceleratie nog niet helemaal goed staan,
Je vindt dit ook bij de motor tuning.
Is een kwestie van wat proberen.
Ik ben wat aan het experimenteren in Gearotic en moet zeggen dat de 4e as bewerkingen best goed werken, ik werk dan weer wel met compleet cnc besturing en je kunt met een klein cirkelzaagje in de spindel verrassend gave tandwieltjes maken, zonder een moduul frees te hoeven gebruiken.

Gr Rien.
midrimat3
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2011 21:04

Re: Mach3 4e as verdeelapparaat 1:30 hoe instellen

Bericht door midrimat3 »

Hallo Rien,

Een beetje laat maar toch.

Inmiddels ben ik behoorlijk om naar cnc.
Ik heb me voorgenomen om een universele router te gaan bouwen.
werkgebied 40 x 60 voor zowel frezen, graveren en printen. misschien ook wel laseren.
3/4 verschillende platen met gereedschappen en motors.
Kan ik mach3 voor wat meer gaan gebruiken.
De geleidingen, de kogelomloop spindels spoed 5 mm de kabel en pluggen voor de stappenmotors en de elektronica heb ik al. Nu nog het frame en de stappenmotors.
Spannend maar ik heb er veel zin in.
Even over die moduul frees. Ik heb in Engeland een adres gevonden voor horlogical moduulfrezen.
Volgens de berichten de enige in de wereld!!! dat betwijvel ik maar ik heb nog niets anders gevonden.
Koste mooi 100 euro incl. tax, verzenden etc. banktransfer was schreeuwend duur.
Ik moet ongeveer 30 tandwielen maken met een gemiddelde van 50 tanden vandaar die 4e as.
Een lamme arm van het draaien aan het verdeelapparaat en het tellen is verleden tijd hoop ik!.

Ik laat wel weer wat van me horen.

Theo
pa3gmi
Berichten: 250
Lid geworden op: 10 jun 2013 08:34
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Mach3 4e as verdeelapparaat 1:30 hoe instellen

Bericht door pa3gmi »

Wat dat adres betreft in UK ik denk dat je het over de erven P P Thornton hebt, ja ik heb vroeger ook wel tandwieltjes voor klokken gemaakt en voor zover ik weet is dat inderdaad een van de weinige zaken waar je zoiets kunt bestellen.
Je hebt dan ook nog Bergeon uit Zwitserland maar die zijn nog duurder.
Je zou ook nog kunnen overwegen om slagfreesjes te maken, hangt er een beetje vanaf hoeveel verschillende maten je moet hebben en of je ook rondsels moet frezen http://madmodder.net/index.php?topic=2026.0
http://www.deansphotographica.com/machi ... point.html

Allemaal niet een twee drie gemaakt, mogelijk op een cnc draaibankje wel sneller en beter aan de maat te maken.

Groet Rien.
Plaats reactie