hulp nodig....

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Mariellebras
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2016 21:19

hulp nodig....

Bericht door Mariellebras »

Hallo mensen,
Ik heb een probleem, ik heb een freesmachine gekocht van iemand die deze zelf gebouwd heeft met daarbij een pc met mach3 daarop. Nu heb ik eerst al problemen gehad met de pc, deze begon eerst heel hard te piepen, er bleek iets mis te zijn met een geheugenkaartje, daarna een probleem met de activering van xp. Dit is gelukkig allemaal opgelost, met dank aan ad (forumlid) . Nu het volgende probleem. In mach blijft hij aangeven external e stop requested. heb al in het port en plugins venster gekeken daar staat deze wel aangevinkt. Ik heb er totaa geen verstand van en wil vragen of er misschien iemand in de buurt van etten-leur is die verstand heeft van mach3 en mij mss zou kunnen/willen helpen (uiteraard tegen betaling) Want ik weet het echt niet meer!!!
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3732
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: hulp nodig....

Bericht door andrefc101 »

Zit deze e-stop er ook fysiek op, en zo ja misschien deze inverteren?
Mariellebras
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2016 21:19

Re: hulp nodig....

Bericht door Mariellebras »

geen idee, heb er echt heel weinig tot geen verstand van
en degene waar ik hem van gekocht heb is heel slecht te bereiken zit nu weer in brazilie blijkbaar. ik heb de machine zien draaien bij hem toen ik hem kocht, daarna heeft hij niets meer gedaan
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12052
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: hulp nodig....

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als die e-stop herkenbaar is als schakelaar ( rode paddestoel ) eens proberen of je die ook uit kunt trekken ( misschien even een kwartslag draaien ). Wanneer die ingedrukt is ( waarschijnlijk tijdens transport) blijft ie ingedrukt en moet je zelf de 'release' doen. Of te wel weer uittrekken.
Als het gewerkt heeft, zullen de instellingen wel goed staan, dus is het logischer dat er een simpele oorzaak is.

Afbeelding
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: hulp nodig....

Bericht door skillalot »

Post eens een duidelijke foto van de hele machine, en van de besturing en alles wat er op zit. Dat maakt het al een heel stuk makkelijker om antwoord te geven.
Plaats reactie