Pokeys 57U Handwiel werkt niet

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

elenpe
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 aug 2011 18:52
Contacteer:

Pokeys 57U Handwiel werkt niet

Bericht door elenpe »

Voor het gebruikersgemak kocht ik een PENDANT MACH3 (M1) (MPG) waarin de Pokeys57u in verwerkt zit.
Het toestel komt geprogrammeerd en getest van de leverancier. Echter op al onze computers is dit ding niet te gebruiken. We volgden de gehele procedure die Hardware-cnc heeft voorzien en hebben ook volgens de instructievideo de installatie proberen te doen. Ook is het installatiebestand terug in het apparaat ingelezen maar zonder resultaat. Men beweert dat dit toestel gaat werken zonder dat je in Ports en Pins iets moet veranderen. We hebben ondertussen encoder1 en mpg1 dan toch maar eens aangezet met als resultaat de de knoppen om de as te selecteren en de knop die de stap regelt tussen 1 0.1 en 0.01 werken . Echter de noodstop geeft geen enkel resultaat en wanneer het het handwiel beweegt willen de assen dus niet bewegen. Wat zien we hier over het hoofd. In Pokeys werkt het toestel zonder enig probleem en je kan het ook terugvinden in Mach3 en daar ook de configuratie in maken.

Groeten
Peter
Gebruikersavatar
boutje
Berichten: 939
Lid geworden op: 22 jan 2007 00:13
Locatie: spaarnwoude
Contacteer:

Re: Pokeys 57U Handwiel werkt niet

Bericht door boutje »

je moet mach3 wel op mpg zetten.
dit doe je in het jog menu.(tab toets)
elenpe
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 aug 2011 18:52
Contacteer:

Re: Pokeys 57U Handwiel werkt niet

Bericht door elenpe »

Dat doen we ook.
Echter om deze keuze te kunnen selecteren moesten we in Ports / pins de encoder1 en mpg aslnog selecteren.
Er gebeurt echter niets. Ik heb een Leafboy AKZ250 wat de sturing betreft die werkt met een plugin.
elenpe
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 aug 2011 18:52
Contacteer:

Re: Pokeys 57U Handwiel werkt niet

Bericht door elenpe »

Gebruikt niemand het handwiel van Hardware-CNC ?

https://www.hardware-cnc.nl/nl/winkel/r ... mpg-detail
Gebruikersavatar
lelieveld
Berichten: 1687
Lid geworden op: 17 mei 2009 00:10
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: Pokeys 57U Handwiel werkt niet

Bericht door lelieveld »

ja ik Met Mach3
heb je al met de Tab toets de MPG gevonden en daar het tabje JOG gezet op MPG :?:
Spreiding van Kennis Macht en Kapitaal
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Pokeys 57U Handwiel werkt niet

Bericht door DaBit »

Heb je hardware-CNC al eens om een oplossing gevraagd? Ik heb toch hele goede ervaringen met de ondersteuning van die kant af.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
boutje
Berichten: 939
Lid geworden op: 22 jan 2007 00:13
Locatie: spaarnwoude
Contacteer:

Re: Pokeys 57U Handwiel werkt niet

Bericht door boutje »

Is de pokeys wel te zien in de plugincontrol?
elenpe
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 aug 2011 18:52
Contacteer:

Re: Pokeys 57U Handwiel werkt niet

Bericht door elenpe »

Hardware CNC is er mee bezig. Kan tot op heden zeker niet klagen van de hulp , alleen komt er geen oplossing
TAB toets enz.... allemaal in orde en plugin te zien en te configureren.

Ondertussen geprobeerd op meerdere computers van Windows XP WIn7 en Win10 ( heb verschillende mach3 licentsies )
Steeds hetzelfde probleem Dit is toch niet meer normaal te noemen . Ik heb ook gezien dat het bewuste product niet leverbaar meer is op dit moment. Toch wel raar.

Wat heb je allemaal geactiveerd / geconfigureerd in mach zelf ?
Gebruikersavatar
lelieveld
Berichten: 1687
Lid geworden op: 17 mei 2009 00:10
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: Pokeys 57U Handwiel werkt niet

Bericht door lelieveld »

elenpe schreef:Hardware CNC is er mee bezig. Kan tot op heden zeker niet klagen van de hulp , alleen komt er geen oplossing
TAB toets enz.... allemaal in orde en plugin te zien en te configureren.

Ondertussen geprobeerd op meerdere computers van Windows XP WIn7 en Win10 ( heb verschillende mach3 licentsies )
Steeds hetzelfde probleem Dit is toch niet meer normaal te noemen . Ik heb ook gezien dat het bewuste product niet leverbaar meer is op dit moment. Toch wel raar.

Wat heb je allemaal geactiveerd / geconfigureerd in mach zelf ?
Polabs heeft dacht ik al weer een nieuwere !!
Dat is misschien de reden dat hardwarecnc het niet meer levert
Bouwdewijn heeft mijn geklungel ermee kostenloos opgelost ik denk dat hij ruim een uur aan de telefoon heeft geholpen met de instellingen in Mach3
Windows of de virus scanner had mijn polabs file op de bij geleverde USB stick verziekt
Ik heb in overleg alles terug gestuurd en Bouwdewijn stuurde na zijn magie het kostenloos terug
Dus BEL
Spreiding van Kennis Macht en Kapitaal
elenpe
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 aug 2011 18:52
Contacteer:

Re: Pokeys 57U Handwiel werkt niet

Bericht door elenpe »

Alles was op voorhand geconfigureerd door Hardware-cnc en geen stick of software meer aangeleverd.
Het configuratiebestand hebben zij nog eens doorgestuurd en heb dat dan voor de zekerheid terug in de MPG gezet en samen overlopen en alles werkt perfect in Pokeys

Er is ook een topic geweest over dit probleem : http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=2&t=12722

Heb ook deze instelling nagekeken en aangepast. Machine werkt feiloos , enkel dit rotding wil niet werken.
Zoals reeds gezegd op meerdere configuraties geinstalleerd en getest en buiten de selectie van de assen en afstand doet de MPG niets. Waardeloos dus. Hier klopt dus echt iets niet
Ga morgen vrijdag nog een laatste keer bellen en dan is het einde verhaal en retour als het niet werkt.
Gebruikersavatar
lelieveld
Berichten: 1687
Lid geworden op: 17 mei 2009 00:10
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: Pokeys 57U Handwiel werkt niet

Bericht door lelieveld »

Vertel mij wat :lol: :lol: :lol: :lol:
Heb je goed gekeken wie de topic starter was :lol:
Niet zo sjagerijnig , wij hebben gewoon wat tegenslag
Ik ben ook een maand aan het vechten met BOB,s USB kabels Drivers powersupply,s
En een aantal dingen gevonden :oops: waar ik niemand de schuld van kon geven :mrgreen:
Maar ook een die ik niet kan vinden , nog niet, ik geef niet op :evil: :evil: :evil
Als dat ding van jou kapot is weet ik zeker dat het inorde komt
Met vriendelijke groet
Bert van Lelieveld
Spreiding van Kennis Macht en Kapitaal
Fredsan
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jul 2010 09:42
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Pokeys 57U Handwiel werkt niet

Bericht door Fredsan »

Ik heb ook zo'n pendant, en die doet het prima. Ook tot nu toe altijd perfecte service van hardware-cnc gehad.

Heb je al in de pendant gekeken of er misschien een draadje naar de rode knop aan de zijkant van de pendant los zit?

En zeer waarschijnlijk overbodige vraag: je houd toch wel het rode knopje aan de zijkant ingedrukt tijdens het joggen?
elenpe
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 aug 2011 18:52
Contacteer:

Re: Pokeys 57U Handwiel werkt niet

Bericht door elenpe »

Het probleem is vandaag opgelost . Hardware -cnc heeft weer de nodige tijd vrij gemaakt om telefonisch nog maar eens alles na te kijken / proberen. Hartelijk dank en een pluim voor hardware-cnc. Ik ben er van overtuigd dat de meeste webwinkels of leveranciers al lang hadden afgehaakt. Toch kon er hier weer een onnozelaar het niet laten naar aanleiding van dit artikel Hardware -CNC te bellen omdat ik negatief begon te worden over de situatie. Het is al ver gekomen maar we zijn dat gewend hier op dit forum. CNCzone is een kleine groep waar buitenstaanders en zeker belgen niet op zijn toegelaten. We zijn ondertussen met een paar belgen bij elkaar om elkaar te helpen met allerhande cnc toestanden want op dit forum kregen zij ook geen enkele deftige reactie. Jammer dus. Ik zal julie hier niet verder meer lastig vallen of vragen stellen. Einde verhaal en bedankt Hardware-cnc voor de goede aanpak.

Groeten
Peter
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1963
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Pokeys 57U Handwiel werkt niet

Bericht door Breaker »

elenpe schreef:...omdat ik negatief begon te worden...
Dat lijkt ook wel een beetje de rode draad te zijn in je attitude en reakties.
elenpe schreef:Einde verhaal
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Plaats reactie