Even voorstellen & homing zonder switches

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
siesstad
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 nov 2016 15:57
Locatie: Eindhoven

Even voorstellen & homing zonder switches

Bericht door siesstad »

Hoi allemaal,

Ik ben net nieuw op dit forum, maar heb al wel van de informatie erop gebruik gemaakt. Sinds deze week heb ik een Chinese 6040 tafel op m'n zolder in Eindhoven staan. Daarmee wil ik onder andere bodies en necks voor zelfbouw gitaren gaan knutselen. En ik ga hem ongetwijfeld ook veel vaker gebruiken voor allerlei andere dingen in en om het huis :-).

Nou de vraag:
Kan iemand mij vertellen hoe ik het machine nulpunt instel? Op internet lees ik dat ik gebruik moet maken van de "REF ALL HOME" knop. Maar als ik die gebruik dan vindt mijn tafel dat niet fijn, omdat hij door wil blijven gaan voorbij z'n endstop. Ik heb de machine handmatig in de linker onderhoek van het bed neergezet en de spindel op de max hoogte ingesteld. Maar nu wil ik dus graag dat daar een machine nulpunt komt te liggen.

Kan iemand me vertellen hoe ik dat doe zonder m'n motoren te mishandelen?

(En aangezien ik verwacht dat die eind switches ook wel handig zijn, kan iemand me in de juiste richting helpen waar ik betaalbare switches haal en hoe ik die integreer?)
Gebruikersavatar
siesstad
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 nov 2016 15:57
Locatie: Eindhoven

Re: Even voorstellen & homing zonder switches

Bericht door siesstad »

Never mind. Ik heb het reeds gevonden. Ik had klakkeloos alle instellingen van de bijgeleverde handleiding overgenomen, waarbij ik bij de input settings een vinkje voor de Home signals op groen moest zetten. Aangezien die switches er niet op blijken te zitten zullen die dus gedeactiveerd moeten zijn. Na deactivering kon ik wel het machine nulpunt zonder beweging instellen.

Op naar het volgende probleem...
pa3gmi
Berichten: 250
Lid geworden op: 10 jun 2013 08:34
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Even voorstellen & homing zonder switches

Bericht door pa3gmi »

Je bedoeld dat er geen eind switsches op je machine zitten? Als die er wel opzitten kun je daar namelijk op homen.
Als je er wel eindschakelaars op wilt kan dat met mechanische of met electronische schakelaars. Het is toch wel fijn dat in het heetst van de strijd je niet tegen je harde eind aanslag komt.

Groeten,

Rien.
Plaats reactie