Pokeys57CNC

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Pokeys57CNC

Bericht door benkr »

Ik ben al een paar dagen bezig om Pokeys57CNC te installeren maar het wil niet echt lukken, daarom de vraag of er hier mensen zijn die dit al werkend hebben. Ik zou graag wat vragen willen stellen over het installeren.
rkr
Donateur
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 jul 2007 21:20
Locatie: wieringerwaard
Contacteer:

Re: Pokeys57CNC

Bericht door rkr »

toevallig net bezig met de 56... dus wat wil je weten?
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Pokeys57CNC

Bericht door benkr »

De gewone 57U heb ik ook draaiend (op een kleinigheidje na), maar het gaat nu om de 57CNC.
Voorheen, met de leafboy77 b.v., werkte ook de toetsen van het keyboard gewoon om b.v. de motoren te joggen, nu niet en ik weet niet of dit nu normaal is of niet.
Ook krijg ik in Mach3 geen beweging in de motoren, terwijl ik dat in de Pokeys engine wel kan.
Ook blijft de Pokeys steeds opnieuw komen met een foutmelding over het IP adres, en dat adres wijzigen lukt ook niet. Ook de pedant krijg ik niet werkend.
Het zal allemaal wel aan mij liggen, ik en software is geen goede combinatie, maar meestal krijg ik het wel werkend, maar nu zie ik het toch even niet meer zitten.
tantan
Donateur
Berichten: 561
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

Re: Pokeys57CNC

Bericht door tantan »

probeer het eerst de 57cnc op usb werkend te krijgen.
rkr
Donateur
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 jul 2007 21:20
Locatie: wieringerwaard
Contacteer:

Re: Pokeys57CNC

Bericht door rkr »

motoren die niet bewegen als je de toetsen gebruikt? heb ik ooit ook eens last van gehad, was ergens een vinkje met " allow keyboard jog " oid heb er vreselijk naar moeten zoeken
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Pokeys57CNC

Bericht door benkr »

Was dat met Pokeys of met Mach3?
Kan me niet herinneren dat ik dat ooit ergens gezien heb.

Ik denk dat ik de PC volledig opnieuw ga inrichten, nieuw OS er op, nieuwe Pokeys installatie en nieuwe Mach3 er op.
Ik weet het anders ook niet meer, maar ik ben bang dat er ergens nog iets van de leafboy77 is achtergebleven wat nu dwars ligt.
En die PC opnieuw installeren dat wilde ik eigenlijk toch al om gebruik te kunnen maken van de snelle bootoptie die nu niet gebruikt wordt, maar dan moet de HDD opnieuw geformatteerd worden.
Michel
Berichten: 220
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:06
Locatie: IJlst, Friesland

Re: Pokeys57CNC

Bericht door Michel »

Misschien heb je hier wat aan ? https://www.youtube.com/watch?v=EVuqkf0L0F8
Ik heb het bovenstaand verhaal niet helemaal goed gelezen dus het kan zijn dat dit
de lading niet goed dekt, maar ik kwam dit toevallig tegen.

Michel
Ervaring is het grootboek van mislukkingen
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Pokeys57CNC

Bericht door benkr »

Ik zie niets wat ik niet of anders heb gedaan, ik ga toch maar gewoon alles opnieuw installeren zoals ik al van plan was, dat staat voor komend weekeinde op de rol.
Plaats reactie