mach

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: mach

Bericht door Breaker »

FSSF schreef:... voor een raar gebouwd machientje wat niet eens werkt zou ik niet accepteren.
Kan ook niet erg onder de indruk zijn van de bouwvorm en kwaliteit, maar de machine heeft toch eerder wel gewerkt?

‘t Is veel geld, het meeste is verloren want zal wel in manuren van ontwerp en bouw gezeten hebben, niet in onderdelen. En als je het opnieuw laat bouwen ben je misschien hetzelfde kwijt + nieuwe onderdelen.

Ik zou er toch mee beginnen om het weer naar een werkende staat te brengen in plaats van straks een stapel onderdelen in de hoek te hebben liggen. Nieuwbouwers werken ook niet altijd graag met oude onderdelen, en als je deze aan de gang brengt kan je in ieder geval daarna zelf bepalen wat er verbeterd moet worden. Duur leergeld, meer dan jammer, dat wel, maar zorg er dan in ieder geval voor dat je het niet opnieuw betaald zou ik zeggen.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

Re: mach

Bericht door tonyolena »

daar heb jij een punt maar de cnc heeft nooit gewerkt zoals ik verwacht had maar het is nu zo.
zelf proberen deze aan het werk te krijgen en dan maar frezen wat er mee gefreesd kan worden ik werk meestal met kunststofplaten deze zijn zacht geen harde structuur. dat moet nog wel lukken.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: mach

Bericht door Ballegooijen »

Heb je gereclameerd bij de leverancier en wat zegt hij er dan van?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: mach

Bericht door benkr »

Hey, ik wil je een aanbod doen waar ik heel waarschijnlijk spijt van ga krijgen, maar aan de andere kant kan ik het niet aanzien dat een hele boel goed spul zo ongebruikt de hoek in gaat.
Zorg dat de machine bij mij komt en ik ga hem opbouwen en werkend maken voor je.
Dat zal niet in een paar dagen of zelfs een paar weken klaar zijn, maar het wordt een werkende machine, zeker weten. (mits alle componenten die daar voor nodig zijn er ook zijn natuurlijk)
Ik heb wel plek om de machine neer te zetten, echter die ruimte is niet verwarmd, dat betekend dat wanneer het echt koud gaat worden alles stil ligt.
Je moet wel zelf zorgen dat de machine bij mij komt, daar kan ik niet veel in betekenen met mijn Pandatje.

Ja, nu vraag je je natuurlijk af wat dat je gaat kosten, in principe helemaal niets, ik werk er aan als ik daar zin in heb, geen zin, dan duurt het wat langer. Het kan dus best wel voorjaar zijn voordat de machine af is, maar ik wil het niet als een spoedeisende verplichting voelen, vandaar.
Het is voor mij niet de eerste keer dat ik aan een dergelijke klus begin, zie dit topic:

https://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f= ... lit=roland
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: mach

Bericht door janplastiek »

als ik Tony was zou ik deze kans dankbaar en met beide handen grijpen, dit is iets wat niet elke dag gepresenteerd wordt en waar je achteraf toch blij voor zal zijn als de spanen in het rond vliegen terwijl je op de groen knop kan heien en aan een bakje troost kan slurpen.dikke duim voor Ben ;-)
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: mach

Bericht door Ballegooijen »

Nou, daar zou ik maar gauw JA tegen zeggen Tony!! Voordat Ben spijt krijgt.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Tonybryden
Berichten: 909
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: mach

Bericht door Tonybryden »

Benkr,
Dat is klasse van je.
tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

Re: mach

Bericht door tonyolena »

ik dank jullie allemaal voor de hulp en daar zal ik op in gaan met zodat het toch nog goed komt en het niet in de hoek beland waar het nooit meer uitkomt . maar ik heb mijn les wel geleerd dat moet ik wel zeggen in de toekomst als er nog een gaat bijkomen dan zal het via dit forum gaan en mensen die er heel veel van afweten om zo een cnc te bouwen. en als je een budget hebt van een 6000€ of iets meer kom je al een eindje.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: mach

Bericht door benkr »

De contacten met Tony komen op gang, ik heb ook de eerste foto's van hem mogen ontvangen, als ik die bekijk dan schrik ik toch wel, wat ik zie doet denken aan zakkenvullen in het kwadraat.
Ik wacht maar tot de machine bij mij staat voordat ik ook maar durf te gaan denken om er iets werkends van te gaan maken.
tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

Re: mach

Bericht door tonyolena »

ik heb nog foto's door gestuurd naar jou dus nog een beetje erger ik begin stilaan rare dingen te denken maar ene kant hoop doet leven maar andere ander kant denk wat heb ik mij laten oplichten maar zo zijn er altijd die graag hun zakken vullen als de moment daar is maar het zei zo ik moet er mee leven en met de hoop dat het nog in orde komt voor wat ik hem zou gebruiken .
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: mach

Bericht door andrefc101 »

tonyolena schreef:......denk wat heb ik mij laten oplichten maar zo zijn er altijd die graag hun zakken vullen als de moment daar is.
Zo zie je maar, toch eerst voldoende info opsteken voor je ergens zo veel geld in steekt voor een wanproduct.
Aan de andere kant mag je voor zoveel geld ook wel iets van de bouwer/leverancier verwachten, dus ben ik er wel benieuwd naar of er van die kant nog enige opvolging is geweest.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: mach

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Zonder dat we exact weten wat er destijds afgesproken is, en wat er allemaal voor dat geld geleverd is, vind ik dat we toch wel erg aan het oordelen zijn.
Als ik Audiomaniacs hoor roepen dat je voor de opensource machine ook zo'n €5000.- (? dacht ik) moet reserveren, dan zou ik eerst het hele verhaal willen horen.
Dat is iets met de verwachting mis gegaan is, geloof ik wel, maar hoe dat komt, ben ik wel nieuwsgierig naar.

Ik neem aan dat er een boodschappenlijstje is, dan moet je ook alle info op tafel leggen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: mach

Bericht door benkr »

Ik ben het eens met Hugo, ik wil daarom nadat de machine bij mij thuis staat en ik alles met eigen ogen heb gezien contact opnemen met Stappenmotor.nl om ook hun kant van het verhaal te horen.
Ik ben heel benieuwd wat dat gaat opleveren.

Over de machine, ik neig er in eerste instantie naar om die gewoon werkend te maken, en dan te bekijken of er zwakke punten zijn in relatie tot het gebruiksdoel van Tony, goed is voorlopig goed genoeg wat mij betreft.
Ja, het kan bijna allemaal beter, maar is dat noodzakelijk voor het werk wat Tony er mee wil gaan doen?
Ik denk b.v. dat hij al blij is met een nauwkeurigheid van 0,5 mm, en als je daar van uit gaat dan hoeft het allemaal niet zo oerdegelijk te zijn denk ik dan.

Maar goed, eerst de machine hier hebben en dan gaan nadenken over wat er moet gebeuren om dit tot een bruikbare machine te maken.
tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

Re: mach

Bericht door tonyolena »

ik heb foto's door gestuurd wat er wens mee te doen en zo heb ik het ook uitgelegd bij stappen motors en dat is bij hij mij gemaakt heeft maar kan ik daar niet over zeggen ik had alle materialen bij zodat hij kon zien voor wat het moet dienen en deze materialen zal ik ook mee brengen naar jou zodat jij deze ook kunt zien.
Plaats reactie