Cnc freest maar half werk

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Albert1
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 12:55
Locatie: België - Tessenderlo

Cnc freest maar half werk

Bericht door Albert1 »

Na en update van win10 heb , had ik de tegenslag dat de update mijn mach3 had verwijderd , nu na de hulp van Ruud van het forum ,was ik mijn usb driver kwijt ,
en heb ik mach3 terug moeten installeren .

Nu ben ik al paar dagen bezig om terug iets te frezen , en inderdaad hij freest maar en half werkstuk en dan stopt hij ineens met frezen ,ik had het geluk om de files die
de laten zien hoe je de pins instelt te hebben ,dus heb ik alles zo ingegeven ,maar toch doet hij niet wat hij moet doen .

ik heb foto genomen maar ik krijg ze hier niet geplaatst ,misschien iemand die me even kan uitleggen hoe ik foto's hier moet plaatsen,
wie weet hoe ik aub toch alles goed ingesteld krijgt dat ik eindelijk aan mijn werkstukken met en gerust gemoed kan beginnen .

Dank allemaal voor de komende reacties .

Mvg
Albert1
Gebruikersavatar
Tomdekx3frezer
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:25

Re: Cnc freest maar half werk

Bericht door Tomdekx3frezer »

Moeilijk in te schatten hoe dit euvel op te lossen mits je jou update doet terudraaien, maar tegelijkertijd de vraag waarom updaten van windows ervanuitgaande dat je de computer die de machine bestuurd alleen gebruikt om je freesmachine te laten werken?
Indien dit zo is dat je de computer alléén gebruikt voor jou freesm. dan beter onder mach3 geen updates meer doen heeft totaal geen nut en werkt zelfs vertragend en averechts zo nu ook blijkt.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Cnc freest maar half werk

Bericht door Ballegooijen »

Zou het kunnen dat de gebruikerscode van Mach er niet meer in zit. Hij gaat dan in de demo mode en dat zijn maar een beperkt aantal regels?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Albert1
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 12:55
Locatie: België - Tessenderlo

Re: Cnc freest maar half werk

Bericht door Albert1 »

Hey Tom

dat was de stomste fout ooit om mijn laptop nog te verbinden met het internet(ik ben dan ook geen echte win10 gebruiker) gebruik altijd voor alles mijn Mac
endaar is en was het probleem dat , ik mijn vectric software er niet kan op gebruiken , en dus deze gekende problemen ,

Ondertussen heb ik mijn win van het internet afgehaald .

Mvg
Albert1
Tomdekx3frezer schreef: 01 jun 2018 17:08 Moeilijk in te schatten hoe dit euvel op te lossen mits je jou update doet terudraaien, maar tegelijkertijd de vraag waarom updaten van windows ervanuitgaande dat je de computer die de machine bestuurd alleen gebruikt om je freesmachine te laten werken?
Indien dit zo is dat je de computer alléén gebruikt voor jou freesm. dan beter onder mach3 geen updates meer doen heeft totaal geen nut en werkt zelfs vertragend en averechts zo nu ook blijkt.
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Cnc freest maar half werk

Bericht door skillalot »

Tomdekx3frezer schreef: 01 jun 2018 17:08 Moeilijk in te schatten hoe dit euvel op te lossen mits je jou update doet terudraaien, maar tegelijkertijd de vraag waarom updaten van windows ervanuitgaande dat je de computer die de machine bestuurd alleen gebruikt om je freesmachine te laten werken?
Indien dit zo is dat je de computer alléén gebruikt voor jou freesm. dan beter onder mach3 geen updates meer doen heeft totaal geen nut en werkt zelfs vertragend en averechts zo nu ook blijkt.
Zolang die computer aan het internet hangt zou ik m gewoon laten updaten. Is toch een stukje veiligheid.
Er was laatst wel een windows update waarbij mach3 niet meer startte, maar daar hebben ze vanuit artsoft weer een update van mach3 voor gedaan (eerste in 5 jaar tijd, zouden ze eigenlijk helemaal niet meer doen).
Albert1
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 12:55
Locatie: België - Tessenderlo

Re: Cnc freest maar half werk

Bericht door Albert1 »

Hey Ballegooijen

volgens mij zou dit het probleem dan wel eens kunnen zijn ,want als ik als voorbeeld 40 regels heb met codes ,doet hij er soms 20 of minder ,en als ik vraag om en B te frezen dan doet hij alleen de buitenste ,er zelfs niet door het hout en dan stopt hij .

kan ik ergens zien bij mach3 of mijn code er nog in zit ? en zo ja waar kan ik het vinden ;

Mvg
Albert1

quote=Ballegooijen post_id=177530 time=1527866016 user_id=11856]
Zou het kunnen dat de gebruikerscode van Mach er niet meer in zit. Hij gaat dan in de demo mode en dat zijn maar een beperkt aantal regels?
[/quote]
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Cnc freest maar half werk

Bericht door skillalot »

Albert1 schreef: 01 jun 2018 16:12 Nu ben ik al paar dagen bezig om terug iets te frezen , en inderdaad hij freest maar en half werkstuk en dan stopt hij ineens met frezen ,ik had het geluk om de files die
de laten zien hoe je de pins instelt te hebben ,dus heb ik alles zo ingegeven ,maar toch doet hij niet wat hij moet doen .
Komt er een foutmelding of iets?
Kan het zijn dat je laptop energiebesparende dingen aan heeft staan waardoor je USB er na een tijdje mee stopt?
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Cnc freest maar half werk

Bericht door Ballegooijen »

kan ik ergens zien bij mach3 of mijn code er nog in zit ? en zo ja waar kan ik het vinden ;
Ik ben geen Mach gebruiker dus dat weet ik dan weer niet ;-)
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Tomdekx3frezer
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:25

Re: Cnc freest maar half werk

Bericht door Tomdekx3frezer »

Linksboven in het scherm staat als het goed is jou licentienaam vermeld.
In de C:/mach3 map moet een bestand zitten met de naam Mach1Lic.dat
Dat is de licentiefile die bij aankoop van mach3 via mail geleverd wordt.
Indien mach3 verwijderd is dan zul je het bestandje weer los er in moeten plaatsen bij een herinstallatie
Gebruikersavatar
Tomdekx3frezer
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:25

Re: Cnc freest maar half werk

Bericht door Tomdekx3frezer »

Hey Tom

dat was de stomste fout ooit om mijn laptop nog te verbinden met het internet(ik ben dan ook geen echte win10 gebruiker) gebruik altijd voor alles mijn Mac
endaar is en was het probleem dat , ik mijn vectric software er niet kan op gebruiken , en dus deze gekende problemen ,

Ondertussen heb ik mijn win van het internet afgehaald .
Hoi Albert,

Als je op jou Mac een dualboot aanmaakt dan kun je naast jou IOS ook windows10 op jou mac installeren , bij opstarten van jou mac zal deze de vraag stellen of je in windows wil werken ofdat je in IOS wilt werken. Zodoende kun je jou vectric gewoon op jou mac gebruiken.
Er is ook nog de mogelijkheid om de software parallels te installeren dan kan je tegelijk in één scherm in windows en IOS werken.
https://www.parallels.com/products/desktop/
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Cnc freest maar half werk

Bericht door John Sellis »

Tomdekx3frezer schreef: 01 jun 2018 19:22 Linksboven in het scherm staat als het goed is jou licentienaam vermeld.
In de C:/mach3 map moet een bestand zitten met de naam Mach1Lic.dat
Dat is de licentiefile die bij aankoop van mach3 via mail geleverd wordt.
Indien mach3 verwijderd is dan zul je het bestandje weer los er in moeten plaatsen bij een herinstallatie
Idd dat zo i zo doen anders kun je maar een bepaald aantal max regels in de demo versie! Oja alles met zo'n aangevreten appel meteen in de container of alleen gebruiken voor tekenen.
Albert1
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 12:55
Locatie: België - Tessenderlo

Re: Cnc freest maar half werk

Bericht door Albert1 »

Hoi Tomdekx3frezer ,

Het is op zich en fijne tip Tom , maar het is zo gemakkelijk om met de laptop tot in de garage te gaan omdat daar mijn cnc is opgesteld .

Want mijn vaste mac staat in de living vast ,en wilde die niet gebruiken voor de machine aan te sturen en omdat de programma's voor windows zijn ,
had er dan ook niet bij stilgestaan om en daalboot aan te maken op Mac.

Mvg

Albert1
Tomdekx3frezer schreef: 01 jun 2018 20:18
Hey Tom

dat was de stomste fout ooit om mijn laptop nog te verbinden met het internet(ik ben dan ook geen echte win10 gebruiker) gebruik altijd voor alles mijn Mac
endaar is en was het probleem dat , ik mijn vectric software er niet kan op gebruiken , en dus deze gekende problemen ,

Ondertussen heb ik mijn win van het internet afgehaald .
Hoi Albert,

Als je op jou Mac een dualboot aanmaakt dan kun je naast jou IOS ook windows10 op jou mac installeren , bij opstarten van jou mac zal deze de vraag stellen of je in windows wil werken ofdat je in IOS wilt werken. Zodoende kun je jou vectric gewoon op jou mac gebruiken.
Er is ook nog de mogelijkheid om de software parallels te installeren dan kan je tegelijk in één scherm in windows en IOS werken.
https://www.parallels.com/products/desktop/
Albert1
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 12:55
Locatie: België - Tessenderlo

Re: Cnc freest maar half werk

Bericht door Albert1 »

Skillalot

Neen er komt geen foutmelding te voorschijn op het scherm als laptopscherm te staan , en ik heb mijn schermbeveiling speciaal uitstaan als ik met de cnc werk .

Mvg
Albert1
skillalot schreef: 01 jun 2018 19:06
Albert1 schreef: 01 jun 2018 16:12 Nu ben ik al paar dagen bezig om terug iets te frezen , en inderdaad hij freest maar en half werkstuk en dan stopt hij ineens met frezen ,ik had het geluk om de files die
de laten zien hoe je de pins instelt te hebben ,dus heb ik alles zo ingegeven ,maar toch doet hij niet wat hij moet doen .
Komt er een foutmelding of iets?
Kan het zijn dat je laptop energiebesparende dingen aan heeft staan waardoor je USB er na een tijdje mee stopt?
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Cnc freest maar half werk

Bericht door andrefc101 »

John Sellis schreef: 01 jun 2018 21:34Oja alles met zo'n aangevreten appel meteen in de container of alleen gebruiken voor tekenen.
Ik zie het, we hebben met een kenner te doen.....
.... gebruikt zeker een besturingsysteem waar je op start moet drukken om te stoppen :lol:
Plaats reactie