Hulp bij machr pcb aansturing.

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hulp bij machr pcb aansturing.

Bericht door benkr »

Gisteren avond is Martinw. met zijn machine langs geweest, het bleek dat de stepperdrivers voor de Arduino waren aangesloten als gestuurd vanuit een +V signaal terwijl een printerpoort eigenlijk gewoon schakelaartjes zijn die naar de 0 schakelen. Dat betekent wel dat je de drivers anders moet bedraden.
Na dit gedaan te hebben en toen in Mach3 de pinconfiguratie te hebben ingesteld was er al meteen beweging.
Toen het aantal pulsen per mm verplaatsing globaal ingesteld, de snelheid en de acceleratie ingesteld en toen werkte het al aardig. Daarna de home en eindswitches nog ingesteld en de machine werkte zo ongeveer. En dat zo ongeveer daar bedoel ik mee dat er nog van alles aan mankeerde maar dat was meer op mechanisch gebied zoals smeren van de spindels, een lagertje vervangen, de Z-as wat steviger maken enz. enz. Maar dat zijn dingen die Martin zelf kan en ook moet gaan doen, dat is de enige manier om je machine goed te leren kennen denk ik.
Hij was er om zo ongeveer 18:00 uur en tegen 21:00 uur was hij weer huiswaarts met een globaal werkende machine. Al weer een nieuwe medeCNCer in wording.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Hulp bij machr pcb aansturing.

Bericht door Bjornski1976 »

Goed bezig Ben ;)
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Hulp bij machr pcb aansturing.

Bericht door John Sellis »

Ja goed bezig ben!!
Martinw.
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 okt 2018 13:57
Locatie: Geldrop

Re: Hulp bij machr pcb aansturing.

Bericht door Martinw. »

Ihkv beter laat dan nooit.

Ben nog bedankt, lees nu net pas het bericht. Ga gelijk even wat notifications instellen.

Het frezen gaat goed, en heb er veel pleizier van.

Ben bedankt!
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hulp bij machr pcb aansturing.

Bericht door benkr »

Fijn te horen dat het toch gewaardeerd wordt, ik had je al in een bepaald hoekje gestald maar dat komt dan kennelijk door een misverstand.
Laat eens wat horen en zien over je avonturen met jouw machine, altijd leuk om te zien hoe iemand anders zijn machine gebruikt.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 955
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Hulp bij machr pcb aansturing.

Bericht door Portje »

grin
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Plaats reactie