sturing mach 3

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

van huffel
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 mar 2009 07:50

sturing mach 3

Bericht door van huffel »

hallo allemaal, ik heb vandaag mijn motorset aangesloten,inplugparallelle poort van stappenmotor.nl,evenals de motoren en de drivers, motoren werken niet software ook van stappenmotor.nl,software werkt op het scherm! maar motoren doen het niet, kan er iemand helpen?ik denk dat het probleem in de connectie zit tussen software en drivers, bij voorbaat dank!!!
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4048
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: sturing mach 3

Bericht door Mcgyver »

hallo huffel..

Je zult wel even moeten vertellen wat je allemaal hebt ingesteld en op welke manier je de drives op de parallelpoort hebt gezet...

Voor er ook maar enige beweging in het setje kan komen zullen alle in en outputs moeten worden ingesteld, en de motoren moeten worden ingesteld..

Ik lees trouwens niks over een eventuele voeding voor de drives.... de drives hebben een voedingsspanning nodig om te kunnen draaien...

Ga er maar vanuit dat het spul is getest... lijkt me stug dat helemaal niks werkt...
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
van huffel
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 mar 2009 07:50

Re: sturing mach 3

Bericht door van huffel »

hallo, ok, ik heb niet veel gezegd over de aansluiting, echter, ik heb alles bij stappenmotor .nl aangekocht, ben het persoonlijk gaan ophalen, meneer aldaar had alles aangesloten aan zijn pc, dus ik heb geen kabeltjes enzomeer moeten verbinden, het werkte bij hem, stappenmotoren,drivers,voeding en software, ik hoop dat ik iets bereik, dank ervoor!!(ps, ik heb wel een inplugbare parallelle poort moeten aanschaffen ook bij stappenmotor.nl voor op mijn laptop, met bijhorende installatie cd,)ik hoop op respons!!, dank!!
Gebruikersavatar
Johanp
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 dec 2008 17:39
Locatie: Den Ham (OV)
Contacteer:

Re: sturing mach 3

Bericht door Johanp »

Maak ff een screenshot van je pinsettings, of typ ze ff op het forum. is het wat duidelijker
Rene
Berichten: 302
Lid geworden op: 27 aug 2007 10:20
Contacteer:

Re: sturing mach 3

Bericht door Rene »

Als bij hem alles werkte, vraag dan even naar het bestandje met instellingen.
Die zet je dan in de map van mach3 en je bent klaar.
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: sturing mach 3

Bericht door Erik »

[offtopic]
Huffel,

Wil je a.u.b. wat beter opletten wat je doet op het forum, ik heb veel teveel werk aan jou berichten. Eerst plaats je je vraag in het verkeerde subforum, daarna antwoord je door een nieuw onderwerp aan te maken. Het word anders een zooitje.

[/offtopic]
Gr.

Erik
van huffel
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 mar 2009 07:50

Re: sturing mach 3

Bericht door van huffel »

hallo, sorry daarvoor, ben al blij dat jullie niets verkeerd doen, vriendelijke groeten!!
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: sturing mach 3

Bericht door create »

Als bij hem alles werkte, vraag dan even naar het bestandje met instellingen.
Die zet je dan in de map van mach3 en je bent klaar.
Volgens mij sturen ze die zo op!! het is een XML bestand dacht ik daar worden alle instelling opgeslagen.

gr Create
van huffel
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 mar 2009 07:50

Re: sturing mach 3

Bericht door van huffel »

hallo, heb zonet mailtje gekregen van stappenmotor.nl met de eventuele instellingen, ik probeer het morgen, bedankt!!!
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: sturing mach 3

Bericht door create »

Succes, enneh we horen wel of het lukt he (of niet) ;-)

gr Create
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4048
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: sturing mach 3

Bericht door Mcgyver »

hallo, ben niet gestopt met mach 3, maar installatie van de inplugbare parallelle poort is moeizaam verlopen nu werkt het nog niet na adresverandering enz, ik blijf hopen!!!we blijven proberen, maar ik denk dat de usbcnc een beter systeem is!!
Zo hier maar even verder...

Je hebt het over een inplugbare parallelle poort..

Je doelt hierop waarschijnlijk op de PCMCIA naar LPT verloop adapter....

Ik denk dat het totaal niet aan mach ligt maar aan de adapter die niet lekker werkt of nog niet goed is geinstalleerd.....

Als de poort goed werkt is het eerste wat je moet doen even controleren wat het hardware adres is..

Standaard staat mach op : 0x378

Als je in configuratie scherm in apparaat beheer naar de lpt poort toe gaat en dan op eigenschappen klikt dan zie je bbij het tabje bronnen wat het hardware adres is.. neem het eerste groepje van 3 of 4 cijfers en letters en plak dat als poort in mach3 (config/ ports and pins...)
Vergeet niet om 0x ervoor te zetten...

Vanaf daar kun je verder met de instellingen voor je drives etc..

Mach 3 is een goed programma..... Tot nu toe het meest bekend over de hele wereld... het zal weliswaar niet het beste programma zijn maar je vind er op internet wel een hoop support ...


Plaats eerst eens een fototje van de hardware die je hebt aangeschaft.... en wat screenshots van je instelllingen in mach en an je LPT...

Met deze gegevens kunnen we je verder helpen
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
van huffel
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 mar 2009 07:50

Re: sturing mach 3

Bericht door van huffel »

hallo, heel erg bedankt met wat u hebt geschreven kunnen we voorlopig verder proberen, indien het nog niet vlot neem ik fotos,de poort is goed geinstalleerd, we hebben het adres gevonden,en bij mach de step en pin ingesteld zoals de verkoper zei, wij proberen verder, maar alvast heel erg bedankt!!!!!
van huffel
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 mar 2009 07:50

Re: sturing mach 3

Bericht door van huffel »

hallo, hier ben ik terug, mijn software en inplugbare prallelle poort werken, motoren draaien, doch te traag; kan er iemand helpen? dank bij voorbaat!!motoren van 6,4nm,drivers msd 5056,voeding 40V 7A.
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4048
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: sturing mach 3

Bericht door Mcgyver »

Hoi huffel..

Dit is een kwestie van het instellen in config/ motor tuning..

Dit is een kwestie van experimenteren...

Probeer eerst uit te rekenen hoeveel pulsen je nodig hebt per mm verplaatsing...

en dan kijken wat je als maximale verplaatsing en acceleratie in kunt stellen.
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Plaats reactie