welke controller is geschikt, advies gevraagd

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hanjelle
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 nov 2019 10:18

welke controller is geschikt, advies gevraagd

Bericht door hanjelle »

Heeft iemand tips voor een betrouwbare Ethernet CNC controller voor een CNC plasmatafel. Z-as wordt geregeld met een proma. Ik wil de X-as uitvoeren als portaal met aan weerskanten een stappenmotor. De controller heeft daarom bij voorkeur de mogelijkheid 4 assen aan te sturen: X, X-slave, Y en een reserve.

Tips voor installatie om een scheeflopend portaal te voorkomen zijn zeer welkom. Mijn idee is om de X en de slave beiden uit te voeren met een Home-switch. Maar heb niet al te veel ervaring dus ik weet niet of dat wel gaat werken. Gehoord dat de 6 assige controller van CSMIO/CS LABS een functie heeft voor portaalcorrectie. Maar dat zijn behoorlijk prijzige units. De XHC-MKX-V lijkt een betaalbare en heel veelzijdige kaart maar is van Chinese afkomst. Ik lees er niet altijd positieve verhalen over.
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: welke controller is geschikt, advies gevraagd

Bericht door benkr »

Ik zou nooit zo'n onbekende Chinese controller kiezen, ik heb er eentje gehad, toen ik support zocht kreeg ik nergens respons en dat is eigenlijk het belangrijkste.
Probeer daarom als je voor zoiets kiest vooraf contact te hebben met de leverancier over support, grote kans dat het meteen over is.

Ik heb best wel goede ervaringen met Pokeys57CNC maar nooit met plasma, zeker als je geen bijzondere dingen wil dan is het een perfecte controller. Ze hebben ook een Torch Height adapter dus ze hebben er ervaring mee.
Jelleh
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 mar 2018 19:35

Re: welke controller is geschikt, advies gevraagd

Bericht door Jelleh »

@benkr: dank voor je reactie. Heb je jouw pokeys ook op een portaal met twee motoren staan? Benieuwd wat je ervaringen daarmee zijn, zeker als t gaat om het recht houden van t portaal. Met een plasmasnijder heb je nogal wat elektromagnetische verstoring waardoor je verschillen tussen de motoren kunt krijgen.

Net gebeld met hardware cnc in Blaricum en die adviseerde een portaal te maken wat een mm of 2 flex kan opnemen. Dat klinkt wel logisch
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: welke controller is geschikt, advies gevraagd

Bericht door benkr »

Tandem homen heb ik al een paar keer toegepast, werkt perfect met Pokeys.
Ze verkopen ook een THC regelaar, lijkt erg veel op die van PROMA.

CNCDRIVE verkoopt een PROMA THC, dus ook hun controllers kunnen overweg met plasma denk ik.

Veel mensen zijn erg gecharmeerd van CSLABs, ook met plasma.

Ik heb verder nul ervaring met plamasnijders.
danny vroonen
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 dec 2016 22:46
Contacteer:

Re: welke controller is geschikt, advies gevraagd

Bericht door danny vroonen »

Ik heb ook een controller van CSLABS voor mijn freesmachines en ben er zeer tevreden over
Jelleh
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 mar 2018 19:35

Re: welke controller is geschikt, advies gevraagd

Bericht door Jelleh »

Dank voor de reacties,

De cslab komt heel geschikt over maar komt wel met een behoorlijke prijs. Tweedehands vermoedelijk ook niet aan te komen. De pokeys is een stuk betaalbaarder.

Massa schijnt ook goed te zijn maar die is nog duurder.
Plaats reactie