chinese router pin port setups

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7778
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: chinese router pin port setups

Bericht door benkr »

Met deze informatie heb je toch alles wat nodig is om de machine aan de gang te maken.
Ik denk dat jou probleem is dat je totaal niet weet hoe en waar te beginnen en dat kan ik me heel goed voorstellen.
Voor mij is het echt te ver uit de buurt, maar ik ben er van overtuigd dat ik deze machine weer werkend krijg met deze hardware.(mits dit ooit gewerkt heeft, en daar ga ik toch wel van uit)

Maar je mag wat mij betreft gerust die machine op een aanhanger zetten en bij mij langskomen, grote kans dat je hem nog dezelfde dag weer werkend mee terug kunt nemen.

Overigens denk ik dat er ook veel dichter bij je in de buurt wel iemand te vinden is die deze machine ook werkend krijgt, ik ben echt de enige niet die een beetje kan spelen met Mach3.
Hefschroef86
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2019 15:50

Re: chinese router pin port setups

Bericht door Hefschroef86 »

machine werkt ook wel, heb via internet usb settingen overgenomen, probleem is, dat deze settingen niet goed zijn,

bij het frezen wilt hij met de z axiss niet omhoog gaan, en gaat gewoon dwars door mijn werkstuk heen,
ik heb al iemand via mp gevonden die met teamviewer een en ander heeft ingesteld , waardoor hij hand bediend via toetsenbord goed werkt,

maar gcode opdrachten uitvoeren doet hij niet 100% vernielt gewoon mn werkstuk,

ik wil deze machine zoiezo sneller maken en nieuwe hardware kopen, wanneer ik daar klaar voor ben, laten maken kost me nu 200+ euro, Dan kan ik net zo goed via mp stappenmotors kopen met volledige besturing en dergelijke,

dus had gehoopt dat ik hier gelijk mee aan de slag kon, als ik geld uitgeef dan heb ik liever dat ik deze machine sneller hebt ,en stevigere frame, ed,

deze man op youtube https://www.youtube.com/watch?v=4TK1K5S2prc heeft kaal frame van het zelfde merk model, en heeft hem in zn andere videos snel en stevig gemaakt waardoor hij nu hardstaal kan frezen,

ik heb iid weinig verstand van cnc apparaten, ik ben aan het kijken, wat het beste optie is, deze machine werkend krijgen zo goedkoop mogelijk,

of als ik toch geld ga uitgeven dan heb ik liever snellere stappenmotors of servomotors met compleet elektronica,

Dus probeer hier wat kennis en ervaring op te doen, zodat ik weet waar ik beter mijn geld aan uit kan geven,
Kjelt
Donateur
Berichten: 6313
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: chinese router pin port setups

Bericht door Kjelt »

Ik zou je adviseren:
Deze machine gewoon eerst aan de praat krijgen en beginner ervaring mee opdoen.
Z-as dat moet op te lossen zijn, ik ben geen mach3 kenner maar zal of een kwestie van verkeerd nullen op je werkstuk zijn of Zas polariteit (+ naar beneden of naar boven) of in je cam pakket het werkstuk nulpunt verkeerd hebben staan.
Half jaartje ervaring mee op doen ondertussen hier wat topics lezen, vragen stellen, bij mensen hun machines bekijken en dan pas keuze maken tussen wat je wilt, je budget en zelfbouw / kant en klaar of tweedehands pro machine ombouwen.
Maar dit heeft gewoon tijd nodig. Mijn eerste cnc machine ging de frees ook dwars door het bed heen, na twee keer heb ik dat ding een half jaar niet durven aan te raken. Kleinigheidje, zas polariteit stond in het cam pakket omgedraaid tov het stuurpakket vd machine.
Hefschroef86
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2019 15:50

Re: chinese router pin port setups

Bericht door Hefschroef86 »

ja dat wordt even leren en oefenen,

m.v.g HY
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: chinese router pin port setups

Bericht door hrscharft »

bij het frezen wilt hij met de z axiss niet omhoog gaan, en gaat gewoon dwars door mijn werkstuk heen,
ik heb al iemand via mp gevonden die met teamviewer een en ander heeft ingesteld , waardoor hij hand bediend via toetsenbord goed werkt,
Als de machine werkt via toetsenbord bediening dan ligt het 100% aan de gebruiker als de z-as niet functioneert zoals jij dat zou willen.
Want als ie via het toetsenbord doet wat je wilt dan doet ie dat ook via G-code MITS je de goede postprocessor gebruikt en alle waarden tijdens het programmeren correct invult en de Z-as netjes nult voor je begint.

nu nog ff controleren of je misschien in Mach het vinkje bij de Z-as naar 'active Low' moet zetten inplaats van 'active high'

Wil je hem sneller hebben zul je er een bak centen tegenaan moeten gooien om dat ook betrouwbaar voor elkaar te krijgen.
Beginnend met een stel fatsoenlijke drivers, een degelijke controller en een fatsoenlijke voeding als je dit bij elkaar telt ga je al gauw richting de 500 euro.
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: chinese router pin port setups

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als je in een ouwe opel kadet een nieuwe brandstof injectie bouwt, wordt de wegligging echt niet beter.
Deze machine is hooguit een paar nieuwe stepperdrives waard, en zelfs dat betwijfel ik.

Gewoon de juiste instellingen zoeken.

Als je zegt 'Z-as niet omhoog' is dat dan door stappen verlies? Te weinig koppel op de stappenmotor of niet soepel bewegen van de geleidingen,
kan ook nog de voeding zijn, maar waarschijnlijker slecht uitgelijnde geleiding, trapeziumdraad, moer, enz.

Kars-cnc heeft ooit ook zo'n machine gekocht, met de gedachte: 'ik ga deze machine werkend maken, ervaring mee op doen en dan weet ik wat ik zelf moet bouwen.'
Dus nu is ie een stalen zelf aan het bouwen.
https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=19117
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7778
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: chinese router pin port setups

Bericht door benkr »

Ik heb nog niet zo lang geleden een TRON machine hier thuis hebben staan.
Toen het ding aankwam verbaasde het mij dat er van alles niet vast zat, later bleek dat dat echt nodig was om alle ingebouwde ellende te verbergen.
Na een dag of 3 er telkens enkele uren mee bezig te zijn geweest heb ik toen besloten om het op te geven, die machine ligt nu op het ijzerkerkhof, ik heb alles er af gesloopt en de basis in de schrootbak gemikt, dat was echt de enige goede plak voor dat ding.
Ik weet het niet precies, maar ik schat in dat de eigenaar er toch echt heel ruim boven de 1000 Euro voor betaald had, en ik had, vooruitlopend op het aanpakken en upgraden van deze machine, ook nog voor enkele honderden Euro's aan dingen voor die machine besteld.
Hij heeft daarna een Emco machine gekocht die nog omgebouwd moest worden, dat is Caesar momenteel voor hem aan het doen, ik verwacht dat die machine nog deze week naar de eigenaar gaat om eindelijk die machine te gaan gebruiken.

Idem heb ik voor Tony een machine die hij zegt voor 6500 Euro te hebben gekocht helemaal gesloopt en opnieuw opgebouwd, dat is nu een jaar of 3 geleden. Hij heeft er inmiddels vele km's mee gefreesd zegt hij zelf (ik denk nu ruim 30 km) zonder problemen, hij zeurt nu mijn kop gek of ik nog een machine voor hem wil bouwen.

Portje had een bouwpakket machine, een Stepcraft, op een bepaald moment het ik hem geadviseerd om de Stepcraft weg te doen en heb ik aangeboden om voor rond de 1000 Euro een echte machine voor hem te bouwen. Die machine staat nu bij mij te wachten tot hij naar Portje kan, dat heeft door allerlei Corona perikelen wat vertraging opgelopen, maar die zal binnen niet al te lange tijd ook naar zijn toekomstige baasje gaan.
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: chinese router pin port setups

Bericht door Benny_DS »

Mijn persoonlijke ervaring met een chinees 6040. Na 1 maand ben je de trage snelheid en het blokkeren van de motoren beu. Koop je 3 nieuwe drivers, UCCNC met een UC100, een breakout board en een nieuwe voeding. Alles samen een extra 300€ maar je machine gaat 2 keer zo snel en is betrouwbaar.

Samenvatting, de electronica van mijn chinees trok op niets.
Plaats reactie