XHC icm mach3

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wstoof
Donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 08 jul 2007 19:11
Locatie: Abcoude
Contacteer:

XHC icm mach3

Bericht door wstoof »

ik heb zowel een XHC HB04 als een HB04B .

Laat ik eerst eens beginnen over een probleem die ik heb met de oude versie XHC HB04 ( de linker op de foto )( eigenlijk bevalt deze mij nog steeds het meest )
Het "probleem" heb ik eigenlijk al vanaf het begin, steeds de tijd er niet voor genomen het op te lossen , kwestie van de functie niet gebruiken ;-)
Maar nu wordt het toch wel eens tijd....
Als ik kies voor MPG mode P6 ( waarbij hoe sneller je draait hoe sneller de as beweegt ) gaat het met de X en Y as prima , echter de Z-as gaat het niet goed.
De stappenmotor hoor je hard zoemen ( dus overduidelijk stappenverlies.)
hoe stel je de snelheid bij voor P6 , ik kom er n iets over tegen , en heeft een van jullie de zelfde problemen .

groet, wouter


23892
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: XHC icm mach3

Bericht door John Sellis »

wstoof schreef: 12 sep 2021 20:13 ik heb zowel een XHC HB04 als een HB04B .

Laat ik eerst eens beginnen over een probleem die ik heb met de oude versie XHC HB04 ( de linker op de foto )( eigenlijk bevalt deze mij nog steeds het meest )
Het "probleem" heb ik eigenlijk al vanaf het begin, steeds de tijd er niet voor genomen het op te lossen , kwestie van de functie niet gebruiken ;-)
Maar nu wordt het toch wel eens tijd....
Als ik kies voor MPG mode P6 ( waarbij hoe sneller je draait hoe sneller de as beweegt ) gaat het met de X en Y as prima , echter de Z-as gaat het niet goed.
De stappenmotor hoor je hard zoemen ( dus overduidelijk stappenverlies.)
hoe stel je de snelheid bij voor P6 , ik kom er n iets over tegen , en heeft een van jullie de zelfde problemen .

groet, wouter


23892
Hij kan nooit sneller draaien als dat je bij je motor configuraties hebt ingevult. Dus eerst daar eens kijken!
Gebruikersavatar
wstoof
Donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 08 jul 2007 19:11
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: XHC icm mach3

Bericht door wstoof »

Daar zit het probleem niet .
Heb bij motor tuning de snelheid extra laag gezet , en dan nog gebeurt het nog steeds gek genoeg.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: XHC icm mach3

Bericht door Bjornski1976 »

Wat gebeurt er als je de kabel van z en y wisselt op de drive, veranderd het probleem mee? Dit kan alleen als beide gelijk zijn qua motor spoed etc..

Jog speed wordt in de config gedefinieerd in procenten deze kan naar mijn idee niet afzonderlijk geconfigureerd worden.

Kijk een naar de puls grote, deze kan je wel per as instellen te kleine puls grote kan aanleiding zijn voor probleem. 5 uS lijkt me goed voor iedere as.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Plaats reactie