instelling mach3

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bajo
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

instelling mach3

Bericht door Bajo »

Heb via een forum lid mach 3 gekregen,
naar installatie in instellingen willen de motoren niet lopen ze brommen alleen.Als ik een ander programma laad dan draaien ze wel.Ik gebruik een kaart van conrad de smc 800.Het andere programma heb ik via majosoft ontvangen. wie kan me helpen of vertellen wat ik over het hoofd zie.
bvd Bart
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: instelling mach3

Bericht door Erik »

Je geeft wat weinig informatie. Welk ander programma draaien de motoren wel mee? Heb je de pinbezetting goed geconfigureerd? Zit er een enable/disable ingang op die driver?

Lees ook eens door dit topic
Gr.

Erik
Bajo
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: instelling mach3

Bericht door Bajo »

De instellingen heb ik meerdere keren nagelopen en deze staan goed ook de oplossing in de topic heb ik geprobeerd maar zonder resultaat.

Er zit geen geen enable/disabele ingang op deze kaart. Wel staat er op de pin settings Strobe pin 1 maar ik weet niet waar deze moet/mag gebruiken bij mach 3.

Het andere programma wat ik gebruik is van Majosoft dit is een zelf geschreven programma van martin de roode dit kreeg toen ik me bouw verslag van de zelfbouw frees naar hem stuurde.Dit is ook een afgelijde van pcnc/mach.
MatD
Berichten: 265
Lid geworden op: 29 mar 2007 15:07
Locatie: Oostkamp (België)
Contacteer:

Re: instelling mach3

Bericht door MatD »

Probeer eens de demo van mach3 te downloaden. Zorg er wel voor dat je hem niet direct vanop de site installeert, maar dat je eerst het te downloaden bestand opslaat op je pc, en dan pas installeert. Dit heeft bij mij geholpen. Als de demo ook niet werk weet ik het ook niet.

groeten

Mathias
Gebruikersavatar
Johan Bos
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 feb 2007 07:52
Locatie: [GR]

Re: instelling mach3

Bericht door Johan Bos »

Voor zo ver ik weet werkt Mach niet met de SMC kaart. die kaart werkt volgens mij niet helemaal zoals een normale stepdriver (step en dir)

Ik heb zelf die kaart ook gehad en werkte alleen met de SMC versie van PCNC.
RC & Modelbouw
BriBis
Berichten: 193
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:17
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: instelling mach3

Bericht door BriBis »

Deze driver heeft inderdaad geen Step en Dir ingang!!

Zie hier de handleiding: http://www.emisgmbh.de/antriebs/dl/smc800_1500_dten.doc
Plaats reactie