constant velocity

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ocin

constant velocity

Bericht door ocin »

Wie heeft er ervaring met deze start en stop eigenschap.

Hoe kan je de freeseigenschappen van spline achtige bewerkingen waarbij het contour uit korte lijnstukjes bestaat verbeteren.

velocity staat aangevinkt.
Ik heb 40 regels vooruit lezen gegeven.
Ik heb de acceleration schuif driekwart open maar kan nu niet zeggen dat er een prettige smoothing ontstaat, eerder een gevoel van stappen verlies en een onprettig aandoende machine.

Groeten,
Nico
the66mustang

Re: constant velocity

Bericht door the66mustang »

hoi, ik maak altijd van mijn dxf files een poly line , in autocad met de functie pedit . zo krijg ik van kort samengestelde lijnstukken bijna 1 complete lijn . en mt een paar functies in lazy cam loopt dit meestal dan soepel , niet hakkelig , of dat hij bij een cirkel bij de helft ophoud en weer doorgaat .
ocin

Re: constant velocity

Bericht door ocin »

Hoi Mustang, bedankt voor de hint.

Alleen werk ik niet met 2.5D camprogramma's maar 3D cam.
Ben te veel verziekt met High Speed Milling en wil dat ook kunnen met de hobby.

Groeten,
Nico
ocin

Re: constant velocity

Bericht door ocin »

Ik ben op het mach forum wezen kijken en ook hier is het een hot issue, ik verwacht er wel uit te komen na veel trail en terror :lol: .

http://www.artsoftcontrols.com/forum/in ... 3#msg10363

Groeten,
Nico
ocin

Re: constant velocity

Bericht door ocin »

:D kleine update, na een speelse zoektocht met geknepen billen, is het eindelijk gelukt om hem door de coördinaten te laten racen.

De truc zit op het tabblad van "general logic configuration"

Met de "CV control" instellingen.
Vreemd genoeg toen als ik plasma control aanvinkte ging de boel als een zonnetje lopen in combinatie van een lage unit tolerantie.

Groeten
Nico
Plaats reactie