leek met mach

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lowstra

leek met mach

Bericht door Lowstra »

hallo,

ik ga een draaibankje verbouwen tot een cnc machine.

nu ik ben een leek op gebied van de progrmma's

ik heb de demo van mach3 gedownload maar ik snap er geen snak van.

heeft iemand soms een nederlandse handleiding?

of raad er me soms iemand een eenvoudiger programma aan ?

grtz vanuit belgie.
the66mustang

Re: leek met mach

Bericht door the66mustang »

als je echt een leek bent op dit gebied raad ik je aan om eerst en leer prog te leren ! wij geven meestal beginners een cursus SL. is een soort leer prog om te snappen hoe alles in elkaar zitten en hoe je programmas kunt maken , met na de tijd een 3D simulator die bijna alle fouten die je getypt, gemaakt hebt aangeeft . eventueel kan ik je wel een copy sturen [ legaal ! ]

dit prog gebruik ik heel vaak om mijn getyptte G- code na te kijken in een 3D simulatie om duidelijk te kunnen zien of ik en fout heb gemaakt.

zo ziet dan een 3 D simulatie eruit !
Afbeelding

en zo zou een 3D frees prog eruit kunnen zien.
Afbeelding
Lowstra

Re: leek met mach

Bericht door Lowstra »

dat ziet er mooi uit.

hoe kom ik aan het leerprogramma ? cursus?
Niels
Donateur
Berichten: 947
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:40

Re: leek met mach

Bericht door Niels »

Hier heb ik ook wel interesse in eigenlijk om een goede simulator te kunnen gebruiken.
the66mustang

Re: leek met mach

Bericht door the66mustang »

zoals ik al gezegd had . SL is een leer programma . hier zit alles al in . eventueel kan ik het complete leer programma boek [ afgedrukte A4 velletjes ] erbij doen . [ wel tegen afdruk kosten , mag de laserprinter op het werk wel gebruiken , maar als het om honderden velletejs afdrukken gaat , moet er toch een kleine vergoeding tegenoverstaan ]

de cd is legaal , en zit geen copy recht op , [ eigen beheer ] dus mag deze aanbieden zonder enige problemen hierover te krijgen,

ik zal eens vragen of er een online versie is van het leer boek . nog nooit aan gedacht en eigenlijk niet nagevraagd.
Damocles
Berichten: 1545
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:12
Locatie: Brussel
Contacteer:

Re: leek met mach

Bericht door Damocles »

Ik wil ook met CNC beginnen en dit ziet er inderdaad een heel lerijk programma uit. Ik heb ook wel interesse, mischien kan je de cd (iso) op internet zetten zo kan iedereen die hier interesse in heeft deze downloaden, bespaart je ook een heel pak werk. En na een weekje of 2 haal je hem er dan gewoon af. Vb. megaupload.com en dergelijke laten de bestanden 30 dagen op hun server staan en dan word die verwijdert.
Lowstra

Re: leek met mach

Bericht door Lowstra »

aan the66mustang

ik wil gerust betalen voor het leerprogramma en cursus .

ik zou dit heel graag leren.

ik heb jou een pm gestuurd.
Niels
Donateur
Berichten: 947
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:40

Re: leek met mach

Bericht door Niels »

Heb de link al gevonden http://www.web519b.dynamic-net.ch/argon ... indemo.exe

Hier staat de demoversie die goed werkt uit het voorbeeld.
Lowstra

Re: leek met mach

Bericht door Lowstra »

hey , tof !!!!

gaan we direct eens proberen.
Damocles
Berichten: 1545
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:12
Locatie: Brussel
Contacteer:

Re: leek met mach

Bericht door Damocles »

Bedankt, ga ik direct mee oefenen :lol:

ik heb wel nog geen machine maar zo zal ik de machine ook beter leren begrijpen voor ik hem bouw.
en volgend jaar op school krijg ik toch CNC frezen en ontwerpen dus is dat wel handig!!
Plaats reactie