leek met mach

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lowstra

leek met mach

Bericht door Lowstra »

hallo,

ik ga een draaibankje verbouwen tot een cnc machine.

nu ik ben een leek op gebied van de progrmma's

ik heb de demo van mach3 gedownload maar ik snap er geen snak van.

heeft iemand soms een nederlandse handleiding?

of raad er me soms iemand een eenvoudiger programma aan ?

grtz vanuit belgie.
the66mustang

Re: leek met mach

Bericht door the66mustang »

als je echt een leek bent op dit gebied raad ik je aan om eerst en leer prog te leren ! wij geven meestal beginners een cursus SL. is een soort leer prog om te snappen hoe alles in elkaar zitten en hoe je programmas kunt maken , met na de tijd een 3D simulator die bijna alle fouten die je getypt, gemaakt hebt aangeeft . eventueel kan ik je wel een copy sturen [ legaal ! ]

dit prog gebruik ik heel vaak om mijn getyptte G- code na te kijken in een 3D simulatie om duidelijk te kunnen zien of ik en fout heb gemaakt.

zo ziet dan een 3 D simulatie eruit !
Afbeelding

en zo zou een 3D frees prog eruit kunnen zien.
Afbeelding
Lowstra

Re: leek met mach

Bericht door Lowstra »

dat ziet er mooi uit.

hoe kom ik aan het leerprogramma ? cursus?
Niels
Donateur
Berichten: 947
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:40

Re: leek met mach

Bericht door Niels »

Hier heb ik ook wel interesse in eigenlijk om een goede simulator te kunnen gebruiken.
the66mustang

Re: leek met mach

Bericht door the66mustang »

zoals ik al gezegd had . SL is een leer programma . hier zit alles al in . eventueel kan ik het complete leer programma boek [ afgedrukte A4 velletjes ] erbij doen . [ wel tegen afdruk kosten , mag de laserprinter op het werk wel gebruiken , maar als het om honderden velletejs afdrukken gaat , moet er toch een kleine vergoeding tegenoverstaan ]