Volledige Heidenhain tnc 355 met servomotoren en spindelmotor

Als je wat te koop wilt zetten kan dat hier. Let op!!! Alleen particulieren of neem anders contact op! De berichten worden automatisch verwijderd na 30 dagen!!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Andre-vh

Volledige Heidenhain tnc 355 met servomotoren en spindelmotor

Bericht door Andre-vh »

Een volledige set van Heidenhain met 2 Siemens servo motoren van 1kw en 1 servomotor van 1,8kw en een Siemens spindelmotor van 3,4kw.
De drives toetsenbord en monitor zijn ook aanwezig eveneens een Heidenhain handwiel met kabel en magneet om ergens tegen te plaatsen.
mogelijks ook de console waar toetsenbord en monitor in zaten maar dat weet ik nog niet misschien dat ik die nog ga gebruiken.
Ik verkoop alles omdat ik een machine ombouw naar een centroid sturing.
Deze machine heeft volgens de handelaar waar ik hem heb gekocht altijd gewerkt maar als ik hem heb getest bleek het meetsysteem van de Y as defect en besloot ik alles te vervangen met closed loop steppers en een centroid sturing.
wordt in 1 lot verkocht of in sets bevoorbeeld de motoren met de drives , de spindel motor met de drive ,de sturing met monitor en toetsenbord of het handwiel.
Doe maar een bod
20220512_124027.jpg
20220512_123656.jpg
20220512_123349.jpg
20220512_123338.jpg
20220512_123328.jpg
20220512_123315.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Elektronica werkt met rook maar heb moeite die erin te houden eens de rook eruit is het heel moeilijk om de juiste soort rook er terug in te krijgen.
TomAndKobus
Donateur
Contacteer:

Re: Volledige Heidenhain tnc 355 met servomotoren en spindelmotor

Bericht door TomAndKobus »

Hallo Andre,

Ik ga mijn net verworven draaibank ombouwen naar CNC. De aandrijving die de draaibank heeft is een 3 fase motor 380V 1,5kW. Ik wil deze gaan vervangen voor een servomotor. Zou dit kunnen met de servomotor van 1,8kW?

Alvast bedankt, Tom.
Andre-vh

Bericht door Andre-vh »

Hallo Tom
Dit zijn DC motoren die gebruikt zijn om de X,Y,Z as te bewegen en ik weet niet of dit kan met deze maar er zijn hier op het forum wel slimme mensen genoeg die dat misschien wel weten.
Elektronica werkt met rook maar heb moeite die erin te houden eens de rook eruit is het heel moeilijk om de juiste soort rook er terug in te krijgen.
TomAndKobus
Donateur
Contacteer:

Dan wacht ik de reactie van een slim mens even af :lol:
Andre-vh

Bericht door Andre-vh »

TomAndKobus schreef: 12 mei 2022 13:11 Hallo Andre,

Ik ga mijn net verworven draaibank ombouwen naar CNC. De aandrijving die de draaibank heeft is een 3 fase motor 380V 1,5kW. Ik wil deze gaan vervangen voor een servomotor. Zou dit kunnen met de servomotor van 1,8kW?

Alvast bedankt, Tom.
Is het niet beter om een frequentiesturing op met encoder te plaasten op jou motor?
TomAndKobus
Donateur
Contacteer:

Kan ook denk ik. Ik zal in mijn eigen topic daar een vraag over stellen.
Plaats reactie