1500x3000mm flatbed lasersnijder

Als je wat te koop wilt zetten kan dat hier. Let op!!! Alleen particulieren of neem anders contact op! De berichten worden automatisch verwijderd na 30 dagen!!!

Moderator: Moderators

André-R
Donateur

Re: 1500x3000mm flatbed lasersnijder

Bericht door André-R »

spinningwheels schreef: 24 okt 2025 17:16
André-R schreef: 24 okt 2025 16:19 met het zinnetje "We hebben een heftruck en kunnen de machine op een aanhanger zetten." werd ik een beetje op het verkeerde been gezet...
meeste aanhangers zijn niet zo groot...
Er staat ook OP een aanhanger niet IN een aanhanger.
Zoals Ben al zei, het werkbereik is 1500x3000 dus zoiets past niet automatisch op( zo goed ?) een aanhanger. Grootste aanhanger die ik kan lenen is de bak rond de 2000 breed...
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Jacala
Contacteer:

Bericht door Jacala »

Hoi!

Er zijn ondertussen een paar geintereseerde maar niemand die de knoop heeft doorgehakt.

De buitenmaten van de machine izijn 2200x3900mm voor de andere mensen die er nog over nadenken.

Wat mij betreft is hij voor de eerst die zegt "ik wil hem".

Of je hem dan volgende week of over 2 maanden komt ophalen maakt mij niet zoveel uit.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
Jacala
Contacteer:

Bericht door Jacala »

Hoi!

De vraagprijs is aangepast naar: GRATIS

Er zijn wat veranderingen in mijn planning. Ik heb een nieuw huis gekocht (JEEEEH!) en ben wat oude kasten aan het restaureren als hobby.

Dingen nieuw maken met lasers en frezen doe ik al 15 jaar dus het restaureren van een oude kast is een erg leuke afwisseling. Wat zijn oude eiken kasten toch prachtig gemaakt. 100% eikenhout, zelfs de achterzijde zonder noesten of andere gebreken. Vroeger kon dat nog ;)

Lang verhaal kort. Die machine moet weg!

Naast dat het een grote laser is is het eigenlijk ook een perfect basis voor een CNC frees. Het machineframe is volledig staal en oerdegelijk gemaakt. Dus sloop de brug er vanaf. Zet er een nieuwe brug op met een CNC spindle en je hebt ineens een leuke machine voor houtbewerking. Als hij te lang is kun je hem altijd in 2 stukken slijpen. Dan heb je 2 frames.

De vraagprijs is aangepast naar: een lekkere kaas/worst plank. Doe mij wat leuke kaasjes en worstjes en je mag hem komen ophalen.

Reden van gratis: Ik ben al de hele week spullen aan het verkopen en wil mij focussen op mijn vaste assortiment en producten. Het is voor mij rendabeler om een nieuw meubel in de webshop te zetten dan bezig te zijn met die laser.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
cncjohn
Contacteer:

Bericht door cncjohn »

Beste

Ff een vraagje over de machine
Is hier kunststof mee te snijden
Heb totaal geen kennis van laser snijden maar wellicht is het leuke uitdaging

Mvg John
Jacala
Contacteer:

Bericht door Jacala »

Veel kunststoffen wel, veel ook niet.

PMMA, snijd geweldig!
PVC, komt giftig gas vanaf en moet je echt niet doen.

Als je er op zoekt kom je vanzelf lijsten tegen met wat wel en niet goed snijdt.
cncjohn
Contacteer:

Bericht door cncjohn »

Je hebt een mail
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

Ik had nog even het idee om het apparaat te reserveren voor de Hobbyclub, maar achteraf blijkt er eigenlijk ook geen ruimte voor beschikbaar te zijn zegt men, ik zelf denk van wel maar ik ben geen bestuurslid. Bovendien is de organisatie dusdanig log (het hele bestuur moer er een ei over leggen) dat even snel handelen er gewoon niet in zit, jammer. Als ik nog op mijn oude adres had gewoond dan had ik al veel eerder toegehapt, nu is de machine groter dan mijn schuurtje.
De houtdraaier

Bericht door De houtdraaier »

Past ie door een deur van 185 als de brug gedemonteerd wordt toevallig? Dan weet ik misschien nog een bestemming:)
Jacala
Contacteer:

Bericht door Jacala »

Hoi!

Hij wordt woensdag of donderdag opgehaald door CNC John.

Mooi dat hij een 2e bestemming krijgt en geen oud ijzer wordt!
De houtdraaier

Bericht door De houtdraaier »

Kijk, nou goed om te horen dat ie een mooie bestemming heeft, en een mooie daad van liefdadigheid van Guus om een mede techneut op weg te helpen:) super!!
Jacala
Contacteer:

Bericht door Jacala »

Ho eens even!

Gratis is hij niet. Ik krijg er als het goed is een mooi kaas/worst pakketje voor terug ;)
Jacala
Contacteer:

Bericht door Jacala »

Dat was hem dan!

@John. Geen gekke dingen doen, er zit een hoogspanningsbron in van tig K volt en een laserbuis.

Gezien hij weg is gegaan voor oud ijzer is het volledig je eigen project als je er weer stroom op gaat zetten.

25840
mikervee

Bericht door mikervee »

Prachtig dat hij niet bij het oud ijzer is beland.
Een heel mooi gebaar om hem op deze manier beschikbaar te stellen 8)
cncjohn
Contacteer:

Bericht door cncjohn »

Hoi Guus

Mooi dat het allemaal gelukt is met transport, het was nog een beetje krapjes begreep ik van de chauffeur

Ik ga er zeker geen gekke dingen mee doen en ga eerst naar eens beginnen met een schoonmaakbeurt
Verder begrijp ik heel goed wat het is om oude machines te redden van de schroothoop en natuurlijk vervalt de verantwoording ervoor ook gelijk
Heb hier op het forum ook eens een oude 5assige portaal voor een habbekrats van de hand gedaan met alle risicos voor de nieuwe eigenaar

Mvg John
Plaats reactie