Formaatzaag

Als je wat zoekt kan dat hier. Let op!!! Alleen particulieren!!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Zee&Zee
Donateur

Formaatzaag

Bericht door Zee&Zee » 25 nov 2018 17:37

Als in ... niet geschoten altijd mis;

Iemand die een formaatzaag in de weg heeft staan ( dingen zijn groot dus zou kunnen ;-) )
Zoek een (semi) prof merk (SCM, Altendorf, Lazarri etc etc), en liefst met een roltafel van 3200 mm, zaag 45 graden (en hoogte) verstelbaar ( mag manueel).
Dus niet de kleine Metabo/Scheppach tafels etc.

Uiteraard ben ik bekend met marktplaats, Ebay, Tweedehands, Machinesucher etc, die houdt ik reeds dagelijks (automatisch) in de gaten.

Maar heb net voor de tweede keer op marktplaats een goede optie aan mijn neus voorbij zien gaan, ondanks dat ik haast meteen reageerde toen de advertentie online kwam, omdat de handelaren momenteel alles ongezien opkopen dat enigszins voor een leuke prijs online komt. Beetje gefrustreerd daardoor...

Aangezien ik een beperkt budget te besteden heb koop ik het liefst direct van een particulier ipv met de marge van de handelaar erop ;-)

Omdat hier ook nogal eens mensen zitten met wat netwerk, of uit de hand gelopen hobbies .... roept u maar !

kawarider
Contacteer:

Re: Formaatzaag

Bericht door kawarider » 25 nov 2018 17:55

Ik zal het eens in de gaten houden. Een formaatzaag staat standaard in elke werkplaats zowat en is de laatste die opgeruimd wordt. Vlak vandikte hoekopstelling enz staan nog meer in de weg. Je moet er een beetje geluk mee hebben.

Zee&Zee
Donateur

Bericht door Zee&Zee » 25 nov 2018 19:53

I know, igg bedankt.

keesfrees
Contacteer:

Bericht door keesfrees » 26 nov 2018 11:24

Ik kan hier iets over zeggen nav vele verhalen uit de eerste hand, ik heb zelf geen echte praktijk ervaring maar wel veel mensen er mee bezig gezien en gehoord.
Als ik het zo zie dan zoek je niet zo maar een formaatzaag, tenminste, een lange slede en je wil verstek zagen, dat is met name lastig.
Dan is er nog de eventuele voorritser, die al dan niet automatisch omhoog komt, evt op lucht.
Hoe handig en snel kun je het zaagblad wisselen.
Een bediening (aan - uit) op het eind vd slede is ook erg handig.
Elektronisch instelbare zij aanslag hoor ik ook goede berichten over als in, "dat hadden we jaren eerder moeten doen".
Maar is evt ook een optie naderhand (?)
Het hangt er maar van af waar je 'm voor gaat gebruiken, ws kun je dat niet voorspellen :-)

Maar een zuiver verstek kan echt lastig zijn, een iets om de plaat goed aan te drukken tijdens het zagen kan al veel helpen.

Een klant/kennis kocht een nieuwe zaagtafel, alleen maar gezeur er mee gehad (merk en details weet ik niet), uiteindelijk staat er nu een andere.

janplastiek
Donateur
Contacteer:

Bericht door janplastiek » 28 nov 2018 22:49

Breek de dag, frees een lijntje.

benkr
Donateur
Contacteer:

Bericht door benkr » 29 dec 2018 10:11

Ik heb geen idee of je nog op zoek bent maar zie hier:

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/37194/12131831

kawarider
Contacteer:

Bericht door kawarider » 30 dec 2018 12:19

Ouwe tadderak. Hou maar eens in de gaten voor welk bedrag deze weggaat.

Zee&Zee
Donateur

Bericht door Zee&Zee » 01 jan 2019 22:46

Hey mannen,

bedankt, ben inmiddels voorzien via forumlid Karangatang.

Hier mag slotje op wmbt.

keesfrees
Contacteer:

Bericht door keesfrees » 02 jan 2019 00:30

Hou ons niet langer in spanning dan, wat heb je gekocht ?
En voldoet het aan al je wensen ?

Zee&Zee
Donateur

Bericht door Zee&Zee » 02 jan 2019 09:17

Een wat oudere maar degelijke SCM met roltafel van 320 cm. Heeft een redelijk hard leven gehad, en mist wat onderdelen her en der. Maar omdat het vroegah nog veelal lekker zwaar werdt uitgevoerd is het dus vooral veel schoonmaken en opnieuw afstellen. Met dat proces ben ik nog volop bezig deze week...maar na wat avonturen en bijna de hele werkplaats opnieuw inrichten ( damn wat neemt zo'n ding ruimte in :shock: )...heeft hij zijn eerste platen alweer gezaagd.

Prijs was er naar, dus precies wat ik zocht ;-).

motormuis

Bericht door motormuis » 02 jan 2019 09:38

Ha Ha Ruimte
die van mij heeft een oppervlak nodig van 4,5 x 7 m
ik denk dat die van jou dit ook moet hebben
of heb je aan de rechter kant een aanslag van 1,5m dan moet je bij de 4.5 nog eens 0,3 erbij tellen :lol:

Zee&Zee
Donateur

Bericht door Zee&Zee » 03 jan 2019 13:34

Yup, rechterzijde 1,5mtr en met extra breedte aanslag links en ruimte om achterom bij de zaag te kunnen...reken maar op 6 x 8,5 mtr.
Samen met een hele bups andere machines en een CNC frees van 2,5*3,5 mtr, Afkortzaag met rollenbaan van 5 mtr etc etc en logische hout en staalopslag, best ff wat hoofdbrekens om dat weer praktisch neer te zetten. Maar ik heb een werkbare nieuwe layout gevonden.

Plaats reactie