gereedschapladenkast/werkplaatsladenkast

Als je wat zoekt kan dat hier. Let op!!! Alleen particulieren!!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Caesar

gereedschapladenkast/werkplaatsladenkast

Bericht door Caesar »

Over de jaren heb ik meerdere ijzeren ladekasten verzameld voor in de werkplaats, maar deze hebben allemaal lades van 30cm hoog. Aangezien ik maar de eerste 5cm/10cm aan hoogte gebruik voor doppen, sleutels, boortjes etc, nemen de kasten veel ruimte in beslag zonder veel gereedschap ordentelijk te kunnen huisvesten en ik wil niet gaan werken met stapelbakjes etc.

Daarom wil ik 2-3 kasten vervangen voor 1 ladenkast met 'dunnere'/minder hoge lades.

Ik heb op marktplaats zitten struinen, maar daar kom ik, naar mijn mening, hoge prijzen tegen voor een 30/40 jaar oude kast en nieuw zijn ze sowieso niet te betalen (althans niet voor een hobbyist).

Daarom mijn vraag of iemand toevallig iets heeft staan. Misschien is het 'wishfull thinking', maar ergens tussen 100-200 euro zou ik er wel voor over hebben. Mag uiteraard gebruikers sporen etc hebben en een oudje zijn, zelfs als er wat onderhoud moet gebeuren is het geen probleem.
Ik weet dat sommige handelaren ze soms hebben staan in een hoekje of bij iemand thuis die in de weg staat.

Mocht je zelf toevallig naar een ander soort kast (BxHxD: schuifdeurkast staal +/-2000x2000x400, schuifdeur kast +/-2400x600x450, 4 ladenkast: +/-1500x1500x450) op zoek zijn dan heb ik misschien nog wel iets staan, foto's van deze kasten kan ik indien gewenst naar je toesturen richting einde van de week.

Beggers can't be choosers, maar ter richtlijn:

breedte 800-1000mm, hoogte zo hoog mogelijk?, diepte 400-600mm.

Een paar plaatjes voor het idee (ik verwacht uiteraard geen spik en span kast, zoals gezegd een oude/verweerde is geen probleem, als hij maar veel lades heeft!):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
assink
Contacteer:

Re: gereedschapladenkast/werkplaatsladenkast

Bericht door assink »

Daar moet je inderdaad geluk mee hebben, lista en dergelijk kosten al snel enkele honderden euros.
Was toen bij een handelaar, die had zulke kasten 2.5 hoog en rijen dik staan.
Vol met frezen, opspangereedschap en meetgereedschap. Veelal uit oost duitsland.
30 jaar later stonden ze er nog, man wist wel van prijzen. Nu met pensioen en alles in 1 partij op de boot richting afrika gegaan helaas :evil:
Kjelt
Donateur

Bericht door Kjelt »

Bij troostwijk komen ze wel eens langs maar dan nog wordt daar stevig op geboden.
Ik heb uiteindelijk deze gekocht, nadat ik deze tip van een ander forumlid had gekregen.
lades zijn 6,5cm hoog. Alles is relatief maar deze prijs vind ik ok.

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... inrichting
JanF

Bericht door JanF »

Trek 1 keer je beurs goed open en je heb de rest van je leven plezier van die "dure gebruikte" ladekasten.
Ik heb er een paar staan en die laden kun je helemaal vol met staal leggen en dan nog gaan ze goed open en dicht.
Als je een "nieuwe goedkopere" koopt dan moet je er eigenlijk recht voor gaan staan om hem fatsoenlijk te openen/sluiten.
En die kasten waar maar 1 lade tegelijkertijd open wil zijn ook echt aan te raden als je ze vol met frezen en boren hebt.
Caesar

Bericht door Caesar »

@ Kjelt, interessant ik zal dat zeker in overweging nemen.
@ Danny, die eerste is inderdaad wat ik zoek, maar 500 euro vind ik zelf moeilijk te verantwoorden. Ongetwijfeld wel waard maar ik heb dan toch echt andere prioriteiten. Mooi spul is duur helaas
@JanF,ja ik weet dat het een longshot is, maar mijn ervaring is ook een beetje dat het vaak is wat de gek ervoor geeft. Ik snap inderdaad dat er verschillende kwaliteiten zijn en wat je schrijft herken ik wel inderdaad. Misschien dat iemand hier nog iets weet, geduldig afwachten, anders moeten we het maar op de lange baan gaan schuiven! Mooi spul kost helaas geld 8) .
FSSF

Bericht door FSSF »

Laats voor op werk een paar van deze laten komen:
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... 8-x-100-cm
Kan wel wat verbeterpuntjes verzinnen maar verder zijn het prima en lekker degelijke kasten.

Wat betreft marktplaats, eens opzoek gaan anders naar tekeningenkast of iets in die trant. Deze hebben ook lage lades en groot van formaat.
Edit: zoals de Croon hierboven is dat dus.
https://www.facebook.com/cncdepartment/" onclick="window.open(this.href);return false;
assink
Contacteer:

Bericht door assink »

Deze kwam ik per toeval tegen:
https://link.marktplaats.nl/m1406069653
Danny
Contacteer:

Bericht door Danny »

Caesar schreef: 18 jan 2021 20:50 @ Danny, die eerste is inderdaad wat ik zoek, maar 500 euro vind ik zelf moeilijk te verantwoorden. Ongetwijfeld wel waard maar ik heb dan toch echt andere prioriteiten. Mooi spul is duur helaas.
Bieden is vanaf 0 Euro. ;-)

Anders deze:
https://www.2dehands.be/a/doe-het-zelf- ... sPage=home
Plaats reactie