@Benkr.... Hoi Ben...
Dacht dat je een grapje maakte met die blikken; ik heb blikken PLAAT nodig...
Was van de week naar Kelders gereden en dacht daar het juiste gevonden te hebben; plaat van 0,4mm dik en ong. 700 x 700 mm groot, dus bijna een halve vierkante meter... Pas toen ik thuis was en een test deed of 't te solderen was bleek dat ik een plaat RVS gekocht had Grrrrrr....
Gelukkig is 't daar niet duur; voor die plaat en een handvol bouten en moeren was ik maar € 8,50 kwijt.
Ik wacht nu eerst maar eens af tot het voorbeeld hier arriveert, dan kan ik kijken of de plaatjes uit de hobbywinkel van 100 x 250mm heel misschien toch groot genoeg zijn ( al betwijfel ik 't ).
Heb inmiddels een commerciele club gevonden, die heeft wat ik zoek, maar de prijs is ruim € 43,- voor een halve vierkante meter en dan zal er waarschijnlijk nog BTW bijkomen; laat staan de verzendkosten voor zo'n plaat....
Heeft gelukkig geen haast, maar dacht hiermee maar eens te beginnen en dat valt dus tegen...
Kees
Blik gezocht
Moderator: Moderators
Re: Blik gezocht
Mechanische stabiliteit geeft ook elektrische stabiliteit...
RVS kun je ook solderen hoor. Dan moet je van die S39 flux voor RVS kopen, in de bouwmarkt.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Is al lang geleden, maar volgens mij heb ik het wel eens ooit gesoldeerd met gewoon soldeervet.
Ik heb toen 2 RVS (of iets wat er op leek) aanrechtbladen haaks aan elkaar gesoldeerd.
- Marijke&Peter
- Contacteer:
- Marijke&Peter
- Contacteer:
Dit blik is prima te solderen, er zijn o.a. modelbootjes van gemaakt.
Dikte 0,25mm
Breete van de rol 85cm

Dikte 0,25mm
Breete van de rol 85cm

Hoi Peter...
Helaas, dit is te dun.... ik heb écht 0,4 tot 0,5mm dik nodig....
Het moet nog gezet worden en dan een bepaalde stevigheid krijgen en dat is met 0,25mm niet te halen...
Bedankt voor 't meedenken...
Kees
Helaas, dit is te dun.... ik heb écht 0,4 tot 0,5mm dik nodig....
Het moet nog gezet worden en dan een bepaalde stevigheid krijgen en dat is met 0,25mm niet te halen...
Bedankt voor 't meedenken...
Kees
Mechanische stabiliteit geeft ook elektrische stabiliteit...