WMD 30V paar dagen in bezit

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dieter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2015 14:00

WMD 30V paar dagen in bezit

Bericht door dieter »

Beste,
Ik ben een echte newbie betreffende frezen.. ik heb deze machine aangekocht ter vervanging van niet traploze boorkolom (cone 4. die was tot 40mm ) en ook met de bedoeling te frezen na het onder de knie te krijgen.

--Nu heb ik natuurlijk een pak boren die niet passen in de MT3 pinole (boren cone3)
Bestaan er adapters of zo?
Stel ik koop nieuwe 25mm boor wat te bestellen ? boor word toch niet vastgemaakt met die m12 spindel voor frezen.
--Betreffende frezen heb ik spantagen gekocht en enkele hss weldon 2 snijders maar die draaien niet 100% centrisch dus niet te gebruiken al hoewel de juiste 10mm spankop met 10mm frees netjes opgespannen , slechte spantang?
--('voor mij is het vooral te doen om sleufgaten te frezen in inox vooral 10 en 12mm)
Verdorie moest ik beetje geholpen worden ..het is allemaal zo nieuw
alvast bedankt
Dieter
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: WMD 30V paar dagen in bezit

Bericht door spinningwheels »

Ja er zijn verlopen van mt3 naar mt4 Maar die dingen zijn wel vrij lang, kost dus veel ruimte.
En kan je wel een grote boor gebruiken? De Chinese vrienden geven iets van 30 mm maximaal op, maar ga er maar vanuit dat het met de helft wel ophoud.
Je kunt eerst eens kijken of de spindel wel mooi rond loopt, even klokje er tegenaan,
en hoeveel zijdelingse speling zit er op.
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1964
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: WMD 30V paar dagen in bezit

Bericht door Breaker »

Zoiets misschien?

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zel ... ousPage=lr

edit: Sorry, ik zie het al, da's verkeerd om. Probeer zelf een beetje wijs te worden uit alle verschillende opnamen en houders, niet gemakelijk... MT, SK, BT, ISO, MC, etc., etc. :shock:
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Plaats reactie