Draaien met freesbank

Moderator: Moderators

Plaats reactie
manolito
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2008 21:17
Locatie: Lutten

Draaien met freesbank

Bericht door manolito »

Ik heb verschillende fimpjes gezien op internet hoe een freesbank gebruikt werd om te draaien.
Nu moet ik zelf wat stempels gedraait hebben voor mijn te maken planishinghammer.
Mechanisch is mij wel duidelijk,maar hoe ik het softwarematig moet aanpakken is mij nog niet duidelijk.
Ik heb al verschillende pogingen gedaan om het tekenvlak XY/XZte veranderen zodat de freesmachine alleen de XZ
assen zou gaan gebruiken,maar als ik deze tekening dan converteer in ACE blijft hij alle drie de assen aansturen.

groet Ron Moes
Laatst gewijzigd door manolito op 18 aug 2008 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4051
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Draaien met freesbank

Bericht door Mcgyver »

Hoi manolito.

Zelf heb ik dat geintje ook een keer toegepast en maak zelf mijn programma's in bobcadcam.

Ik heb het contour getekent in het x-z vlak en daarna het programma gegenereerd (in bobcad)....
Vergeet niet aan het begin de Gcode G17 te vervangen voor de Gcode G18(x-z vlak) anders krijg je bij boogjes problemen i.v.m. de i-j-k parameters die dan niet kloppen.

Ik weet niet in welk programma je je g-code maakt... ACE ken ik eigenlijk niet... maar als je het programma de baanbewegingen van de getekende lijnen laatr volgen zonder compensatie of iets dergelijks dan moet het wel gaan lukken...

DIe G18 was in elk geval de oplossing voor mijn probleem met radii

mijn probeerseltje:


greetz

mcgyver
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Plaats reactie