binnendraaibeitel

Moderator: Moderators

Plaats reactie
piet67
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mei 2012 14:36
Locatie: haarlem

binnendraaibeitel

Bericht door piet67 »

ik heb een vraag over binnendraaibeitels opspannen in beitelblok van een draaibank, heb je hier een aparte houder voor nodig het is een ronde steel met 2 platte kanten er op
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: binnendraaibeitel

Bericht door benkr »

Dat ligt helemaal aan het beitelblok van je draaibank.
Je hebt beitelhouders waar je eigenlijk alleen vierkante beitels in kunt klemmen, dan gebruik je een soort vierkante huls met een rond gat en een spleet er in om ronde beitels vast te zetten, ikzelf klem die beitel eigenlijk altijd op de vlakke stukjes maar dat is niet altijd de beste positie voor de beitel, soms is het aardig improviseren.
Snelwisselaars hebben vaak speciale houders voor ronde beitels, voorwaarde is dan wel dat je een houder hebt van de juiste diameter.
Er zijn ook binnendraaibeitels die een stukje rond zijn en daarna vierkant worden, dat kan ook nog.
Altijd geldt dat je een beitel zo kort mogelijk moet inspannen, dit voor de beste stabiliteit.
Ook moet je beitel altijd precies op centerhoogte staan, dat betekent vaak uitvullen met vulplaatjes, wat het met (bijna) ronde beitels niet makkelijker maakt.
piet67
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mei 2012 14:36
Locatie: haarlem

Re: binnendraaibeitel

Bericht door piet67 »

het is idd een beitelblok voor vierkante beitels dus zal ik van die vierkante blokjes met een gat moeten gebruiken
waar zijn die te koop ?ps heb 3 van die beitels met verschillende diameter 8,10 en 12 mm
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: binnendraaibeitel

Bericht door benkr »

Voor 6, 8 en 10mm kun je hier terecht:

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... de-beitels

12mm kan ik niet zo vlug vinden.
piet67
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mei 2012 14:36
Locatie: haarlem

Re: binnendraaibeitel

Bericht door piet67 »

dank je wel voor je info voor, weet ik wat ik moet hebben
Plaats reactie