Aluminium plaat opspannen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5398
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Aluminium plaat opspannen

Bericht door serum »

Bij een dergelijke laag volume (weinig liters per minuut) kan je ervoor zorgen dat er een afslag op zit. Dit type vacuumpomp is voor een redelijk diep vacuum en hierbij is de luchtdichtheid van je vacuum belangrijk. Zo'n pomp zou geen uren achtereen hoeven draaien als je dit op orde hebt.

Inderdaad, valkuil bij vacuum is oppervlakte.
Gebruikersavatar
JackBerkhout
Berichten: 153
Lid geworden op: 30 dec 2016 01:01
Contacteer:

Re: Aluminium plaat opspannen

Bericht door JackBerkhout »

Hoi Serum, dat is waar, misschien zou ik dan een vacuum tankje erbij kunnen zetten om wat vacuum te "bufferen".
Maar wat voor (metalen) flesje zou mooi geschikt zijn hiervoor? Een leeg butaflesje? Een oud expansievat van een CV?
Dat zou ook meteen dienst kunnen doen als vochtafscheider en prullebakje voor stof wat er toch nog in mocht komen.
Wellicht moet ik toch een stoffilter gebruiken om de pomp te beschermen.
Maar wat voor filter?
Niet gebruikte gaatjes worden afgesloten, ook die open gaan nadat erboven een door-en-door sleufje gefreesd wordt, is de bedoeling.
In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
marten optimum
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 jun 2015 21:49
Locatie: augustinusga

Re: Aluminium plaat opspannen

Bericht door marten optimum »

expansievat lijkt mij niet sterk genoeg. Een oude gasfles of dergelijk is beter.
En een stoffilter hoeft misschien niet. als je de inlaat van de buffer onderaan maakt en de uitgang boven dan valt het stof in het vacuüm zo weer naar beneden.
Gebruikersavatar
JackBerkhout
Berichten: 153
Lid geworden op: 30 dec 2016 01:01
Contacteer:

Re: Aluminium plaat opspannen

Bericht door JackBerkhout »

Dank je wel Marten!
Even zoeken...
Misschien een dikwandige (gegoten) plexiglas kubes.
In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
Plaats reactie