Self reversing screw

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Self reversing screw

Bericht door benkr »

Arie, waar was je gisteren, dan hadden we deze discussie live kunnen voeren?
Gebruikersavatar
scyllatech
Berichten: 310
Lid geworden op: 29 sep 2007 16:51
Locatie: Haringhuizen
Contacteer:

Re: Self reversing screw

Bericht door scyllatech »

benkr schreef:Arie, waar was je gisteren, dan hadden we deze discussie live kunnen voeren?
En dan had hij ook kunnen zien, dat het idee om de uitlopen van een knelring te voorzien niet zou werken, want de ruimte die het keermechanisme nodig heeft zit dan aan de verkeerde kant en komt dan zonder te keren in een oneindige lus. Het keermechanisme kiest dan de verkeerde groef.
Wel grappig dat je dit zo bedacht hebt, want mijn eerste proefmodelletje had ik zo gemaakt en toen werd er veel duidelijk. Vandaar dat ik voor de CNC-dag een werkend model liet zien, omdat uitleggen op afstand toch erg lastig is. Maar ik heb ook meerdere modellen moeten maken om te ontdekken waar het mis gaat.
Ik heb er veel van geleerd en heb nu ook een 4e as en weet een ietse pietse meer van G-code :mrgreen: Volgende keer kunnen we misschien samen naar de CNC-dag, want je komt dan toch min of meer bij me langs en kunnen we met één auto verder.
Techniek is de dienstmaagd van de creativiteit.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13374
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Self reversing screw

Bericht door Arie Kabaalstra »

benkr schreef:Arie, waar was je gisteren, dan hadden we deze discussie live kunnen voeren?
met de overvolle Agenda in deze maand.. helaas.. heb ik de CNCMeeting compleet over het hoofd gezien..
Ga em voor volgend jaar alvast in de agenda zetten..

'k zou het moeten zien.. maar volgens mij.. gaat het met een opgekrompen ring op het eind wel werken.. ik zie geen verschil..
Plaats reactie