Letters in hout graveren - frezen niet mooi

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Albert1
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 12:55
Locatie: België - Tessenderlo

Letters in hout graveren - frezen niet mooi

Bericht door Albert1 »

Ik heb hier al een tijdje aan het zoeken op het forum via de zoekfunctie over letters frezen- graveren in hout , en vindt dus maar alleen over inlay in eik ,dus dat is het niet voor mij .

wat heb ik nu voor ,mijn lijnen van mijn tekening zijn mooi , maar mijn letters zijn de buitenkant mooi en de binnenkant doet frees vreemde dingen mee ,

ik heb al geprobeerd met een V 45° freesje , met en diamant freesje ,voor de letters ,en het wilt maar niet lukken , ik maak mijn letters in Cut2D ,en met Mach3 maak ik mijn g-code .

Wie zo me aub en klein beetje op weg kunnen helpen aub . Wat doet ik niet goed ?

mijn Kress op 15000 toeren , feed rate 15,0 mm/sec, plunje rate 5.0 mm/sec , final pass stopover 0,25 mm 4,2% , clearance pass stepover 1,5 mm 25 % . V- 45 graden ; Pass dep2,0 mm

Mvg
Albert1
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Letters in hout graveren - frezen niet mooi

Bericht door Ballegooijen »

Plaats eens een fotootje van het resultaat.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Ziggy
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 feb 2007 07:24
Locatie: H'sluis

Re: Letters in hout graveren - frezen niet mooi

Bericht door Ziggy »

Hallo Albert,
kijk maar naar 'F-engeve'. Ik doe er alles mee. Maak de programma's en frees het met Mach.

Groetjes

Ziggy
pa3gmi
Berichten: 250
Lid geworden op: 10 jun 2013 08:34
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Letters in hout graveren - frezen niet mooi

Bericht door pa3gmi »

In aanvulling op de vorige reactie, Wat voor hout gebruik je Albert, al te zacht warrig hout is soms lastig. En wat voor letters wil je frezen, niet elke letter is even geschikt. Persoonlijk zou ik ook een 60 graden freesje gebruiken, dat is wat minder stomp.
Albert1
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 12:55
Locatie: België - Tessenderlo

Re: Letters in hout graveren - frezen niet mooi

Bericht door Albert1 »

Hey iedereen en al bedankt voor het antwoorden

Sorry dat ik zo laat antwoord maar deze morgens heeft mijn vrouw en werkongeval ,heeft haar elleboog en alle beenderen in haar arm verbrijzeld ,
gekregen en is met spoed geopereerd ,deze morgend, dus ben net terug van het ziekenhuis ,
en ga proberen zeker voor eind weekend en foto te zetten ,

ik heb vurenhout geprobeerd en beuk achtig soort ken de naam niet juist ,

Het zijn en soort fantasie letters van een logo dat ik zou moeten frezen tegen morgenmiddag ,dus met dit voorval zal dat maar amper lukken ,maar ik wacht op jullie reactie de komende dagen .

Mvg
Albert1
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Letters in hout graveren - frezen niet mooi

Bericht door keesfrees »

Tjonge !
Dan sta je niet te lachen !

Laat die letters maar even voor wat het is zou ik zeggen . . .
Albert1
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 12:55
Locatie: België - Tessenderlo

Re: Letters in hout graveren - frezen niet mooi

Bericht door Albert1 »

Hey Keesfrees

inderdaad als je dat s'morgens om 07u30 verneemt op je nuchter maag krijg je een klap dat je echt wel wakker bent ,

maar het is, ik heb en belofte gedaan aan deze mensen ,en ik ben van mening wat ik beloof ik ook moet doen binnen de afgesproken tijd ,

ik weet nog niet goed hoe ik morgen moet indelen ,want ik reken voor en bord van 40x40 te ontwerpen en uit te frezen toch gauw en uurke of drie eraan bezig

zal zijn ,zonder dat er nog extra gaat mislopen natuurlijk , al geluk dat ik het ontwerp zelf al klaar is , en dat alleen de uitvoering te wensen overlaat , en natuurlijk ik ben ook maar

en paar weken aan het proberen , zou het al raar gevonden hebben dat ik niet tegen een muur zou oplopen van dingen waar het mis mee kan gaan .

maar de spreuk zegt de aanhouder wint .

Mvg
Albert1
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Letters in hout graveren - frezen niet mooi

Bericht door Toxiq »

Als er zo veel druk achter zit zou ik vooral even een betere omschrijving maken en mogelijk foto's
De kans is groot dat het dan nog wel lukt morgen

Ik weet te weinig van CNC, maar als de randen van je letters rafelig worden kan je het hout aftapen voor het frezen, dat wil nog wel eens uitbreken van vezels schelen
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
Plaats reactie