Speling freesmachine

Moderator: Moderators

ssassen
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2007 14:48

Re: Speling freesmachine

Bericht door ssassen »

Aanrip,

OFFTOPIC:

Nu ik toch je aandacht heb, wat is een goede droge smering (dwz. niet vettig ivm. met MDF stof) voor C15 stalen schroefspindels en Nytralon omloopmoeren? Ik gebruik momenteel zuurvrije vaseline nadat een experiment met PFTE uit een spuitbus (Kroonolie) op een mislukking was uitgelopen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: Speling freesmachine

Bericht door aanrip »

:!: Sander, ik heb het Create ook al uitgelegd: metaalbewerkers haten hout. :evil: De machines zijn er niet voor, de gereedschappen al helemaal niet en alle andere stofmaterialen worden in het sop gezet. Houtstof gaat tussen alles zitten wat beweegt :help: , vervuilt de koeling :x en is een ramp voor mijn shop. :roll: Dus wel aandacht, maar geen advies :?
I like the smell of hot chips
ssassen
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2007 14:48

Re: Speling freesmachine

Bericht door ssassen »

Tsja, ieder zijn ding, ik bouw voornamelijk luidsprekers en versterkers, dus daar komt de nodige hout- en aluminiumbewerking bij kijken. Staal heb ik nauwelijks in m'n vingers, of 't moeten de diverse RVS bouten, ringen, moeren etc. zijn. Die draai ik soms wel af of bewerk ik verder, maar da's met een reguliere draaibank, zonder CNC sturing.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: Speling freesmachine

Bericht door aanrip »

Gietijzer en messing zijn grote stofbronnen in metaalland. Die kan je temmen met de spuit. Kan je MDF niet gewoon nathouden :?:of zet het dan uit? :shock:
Afbeelding
Hout lijkt toch wel een beetje op metaal, je kan er ook zwaluwstaartjes in maken :D
I like the smell of hot chips
xantus

Re: Speling freesmachine

Bericht door xantus »

aanrip schreef:Een andere mogelijkheid is de moer te gieten uit epoxy of een hars. die bij uitharden niet teveel krimpt.
Hmm dat is interessant. Zal van het weekend eens kijken naar de verschillende oplossingen die jullie gegeven hebben.
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Speling freesmachine

Bericht door Swets »

ik heb ook van damen t12 draadeind, met de moeren die hij verkoopt, en ik heb geen speling... niets... volgens mij... althans ik hen best fijn graveer werk gedaan en dat ging allemaal goed...

dus ik denk dat ik gewoon mazzel heb gehad?
Laatst gewijzigd door Swets op 13 apr 2007 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: Speling freesmachine

Bericht door aanrip »

Er is nogal wat kwaliteitsverschil in gerold trapezium en ook in de kwaliteit van de moeren. De draad van Overtoom is slechter dan de draad die Kevin Damen tegenwoordig levert. Ik heb zelf prima ervaring met draad en moeren van Machinefabriek Harderwijk. Maar ja, dit bedrijf leeft van de handel in draad en vooral het vervaardigen van grote meterslange spindels via de wervelmethode. Veel vakmanschap daar. :idea:
I like the smell of hot chips
Plaats reactie