Frezen met Vbit geen mooie overgang

Moderator: Moderators

flex
Berichten: 204
Lid geworden op: 17 jan 2015 20:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

Bericht door flex » 16 jan 2019 21:42

Heb je je in een 30 of 15 graden hoekje zitten schamen? :)

Toxiq
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

Bericht door Toxiq » 16 jan 2019 22:12

30, ik had het koud en daar was het tenminste 30 graden :-)
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...

Toxiq
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

Bericht door Toxiq » 17 jan 2019 00:08

De inlay's zijn gefreesd en lijken goed, vanavond ook de pocket gefreesd, die lijkt minder goed :( of is het misschien toch de inlay
Beide lijken ze goed, maar als ik de inlay in de pocket leg heeft deze teveel ruimte, ik kan hem heen en weer bewegen

Nu is de inlay dieper dan de pocket (ruimte voor het zagen) word dus ook steeds breder
DUS als ik uit weet te vinden waar het probleem zit EN dat ik de pocket dieper frees zonder dat de bovenkant (zeg maar zichtkant) breder word dan moet het passend te krijgen zijn

Ik zal morgen even foto's en screenshots plaatsen
hopelijk ziet iemand waar ik fout ben gegaan

[edit]
Misschien is nog wel de makkelijkste methode om een laagje van de inlay af te halen totdat hij er spelingsvrij in valt, met de vandikteschuurmachine moet dat te doen zijn
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...

Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 3444
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

Bericht door Ballegooijen » 17 jan 2019 09:13

moet het passend te krijgen zijn
Je zegt toch altijd: "Met een hamer past alles" :lol:
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl

Toxiq
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

Bericht door Toxiq » 17 jan 2019 09:36

Ja klopt, maar dit past te goed, dan heb je geen hamer nodig :-)
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...

pa3gmi
Berichten: 247
Lid geworden op: 10 jun 2013 08:34
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

Bericht door pa3gmi » 17 jan 2019 14:26

Nu is de inlay dieper dan de pocket (ruimte voor het zagen) word dus ook steeds breder
DUS als ik uit weet te vinden waar het probleem zit EN dat ik de pocket dieper frees zonder dat de bovenkant (zeg maar zichtkant) breder word dan moet het passend te krijgen zijn
Sorry maar lees nu die instructie pdf eens even door, dan is het in een keer goed. De eerste de beste inlay die ik maakte met die handleiding was perfect in orde, wel met een 6o graden frees doen.

Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 7336
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

Bericht door hugo stoutjesdijk » 17 jan 2019 15:03

pa3gmi schreef:
17 jan 2019 14:26
Nu is de inlay dieper dan de pocket (ruimte voor het zagen) word dus ook steeds breder
DUS als ik uit weet te vinden waar het probleem zit EN dat ik de pocket dieper frees zonder dat de bovenkant (zeg maar zichtkant) breder word dan moet het passend te krijgen zijn
Sorry maar lees nu die instructie pdf eens even door, dan is het in een keer goed. De eerste de beste inlay die ik maakte met die handleiding was perfect in orde, wel met een 6o graden frees doen.
In die handleiding staan zeker correctie waardes die van die 60 graden uitgaan?
Omdat je dieper gaat dan je eigenlijk nodig hebt, moet je natuurlijk je correctie wat anders berekenen (iets met tangens(hoek)*diepte er bij), maar als ze dat in die pdf niet uitleggen. :cry:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.

pa3gmi
Berichten: 247
Lid geworden op: 10 jun 2013 08:34
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

Bericht door pa3gmi » 18 jan 2019 08:22

Ik heb het nooit met een andere hoek geprobeerd, maar ik denk dat het niet uitmaakt, als je maar wel dezelfde frees gebruikt voor zowel pocket als inlay.
Er wordt in die handleiding ook niet over een bepaalde hoek gesproken, maar met 6o graden kun je echt heel scherpe en smalle figuren maken.
De pocket moet natuurlijk altijd dieper zijn dan de inlay hoog is.

Plaats reactie