Verse installatie Mach3, hulp nodig

Moderator: Moderators

Gninok
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jul 2019 14:46

Verse installatie Mach3, hulp nodig

Bericht door Gninok »

Dag beste mensen op het forum!
(dit is mijn eerste forum post, dus corrigeer me als ik onduidelijk ben ergens over)
Ik heb hulp nodig met een verse installatie en instellen van Mach3 bij mijn cnc frees. Dit wordt misschien een lang verhaal. Ik zal proberen het zo kort, maar duidelijk, mogelijk te houden.

Allereerst wat achtergrond:
Mijn naam is Gideon. Ik ben student industrieel product ontwerpen aan de Hanze in Groningen. 24 jaar oud. Enigszins handig met elektronica en pc’s (software), maar wel “basisvaardigheden”. In mijn vrije tijd veel bezig met 3D printen en laser snijden en dit wil ik uitbreiden naar cnc frezen (van houten platen/onderdelen voor meubilair bouw).
Nu heb ik met een maat een grote frees gekocht (2de hands) met PC en mach3 etc. er bij. We hebben hem even kunnen testen (joggen) na het opbouwen in ons eigen werkplaats hok en hij deed het prima. Wij blij. Echter gingen we verhuizen naar een eigen loods die we hebben gebouwd (in Groningen), dus niet meer er mee kunnen doen. Bij de verhuizing is helaas de bijgekomen pc stuk gegaan (de hardeschijf is helaas beschadigd geraakt).

Waar staan we nu:
We hebben dus een frees met: PDMX-122 board, 4 Gecko drivers, 1 Z motor, 1 X motor, 2 Y motoren en 2 stop knoppen. De spindel wordt handmatig bediend. (de machine doet het dus verder en er staat spanning op de steppers en de stops doen het fatsoenlijk)
We hebben een pc met daarop windows 7 32-bit, met niks anders dan Mach3 er op geïnstalleerd. Deze pc heeft geen COM poort op het moederbord, dus we gebruiken een PCI kaart ( deze).