Aanschaf CNC 3040, doet totaal niet wat ik wil!

Moderator: Moderators

RoelHG
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 aug 2019 16:11
Contacteer:

Re: Aanschaf CNC 6040, doet totaal niet wat ik wil!

Bericht door RoelHG »

Jasper schreef: 05 aug 2019 17:57 Ik heb ook wel een cd drive om je de bestanden daarna op een usb mee te geven maar zit op een steenworp van Bjorn af dus of dat dichterbij is betwijfel ik.

Gebruik zelf ook Planet CNC en vind het best aardig, Doet wat ik verwacht zeg maar. Wat je niet weet kun je ook niet missen!!

Planet heft 2 versies op de website, De TNG moet je niet hebben. En inderdaad staat de licentie op de CD en zal deze zeer waarschijnlijk van tijd tot tijd ineens verdwenen zijn en moet je de verkoper mailen voor een nieuwe code. dat heb ik nu in de laatste 2 maanden 3x moeten doen, Nadeel van een bordje waarvan de herkomst onbekend is. Software kopen geven ze geen garantie op dat hij blijft werken dus dan koop ik hem maar niet.

Dat de assen "Inverted" moesten staan heb ik ook maar zat wel standaard in de settings op de CD.
Bedankt voor je aanbod, ik ga ervan uit dat er het eea op de cd staat dus die gaan we eerst even bekijken.

Software blijft idd altijd een dingetje.... we gaan zien hoe dat gaat verkopen haha. Nogmaals bedankt en mocht het echt niet lukken kom ik nog even terug.
Tonybryden
Berichten: 909
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Aanschaf CNC 3040, doet totaal niet wat ik wil!

Bericht door Tonybryden »

Hee die roelHG welkom op het forum.
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Aanschaf CNC 3040, doet totaal niet wat ik wil!

Bericht door Jasper »

Voor planet heb je geen andere pc nodig. Ik werk gewoon met de laatste update 1903 van Windows 10
RoelHG
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 aug 2019 16:11
Contacteer:

Re: Aanschaf CNC 3040, doet totaal niet wat ik wil!

Bericht door RoelHG »

Tonybryden schreef: 05 aug 2019 21:42 Hee die roelHG welkom op het forum.
Tony! Vriend.... dankjewel!
Jasper schreef: 05 aug 2019 21:49 Voor planet heb je geen andere pc nodig. Ik werk gewoon met de laatste update 1903 van Windows 10
En deze draait bij jou zonder problemen met de USB aansluiting? Wat voor machine heb je als ik vragen mag? Thanks!
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Aanschaf CNC 3040, doet totaal niet wat ik wil!

Bericht door Jasper »

Ik heb een 6040 uit China met een kloon Planet MK1 bord. Aansluiting op de PC is USB. Heeft mijn vader toen speciaal naar gezocht omdat zijn PC geen LPT1 poort had.
Btje
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2008 12:44
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Aanschaf CNC 3040, doet totaal niet wat ik wil!

Bericht door Btje »

Zou het mogelijk zijn om de kop te vervangen door een laser. Die moet je dan vanuit de besturingskast kunnen aansturen.
BF20 maar nog niet CNC
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Aanschaf CNC 3040, doet totaal niet wat ik wil!

Bericht door Jasper »

Tuurlijk is het mogelijk. Mits je controller ook laser kan aansturen. Motor enz is gelijk. Eding kan het sowieso.
Btje
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2008 12:44
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Aanschaf CNC 3040, doet totaal niet wat ik wil!

Bericht door Btje »

Kan die standaard controller het? Ik zie bij sommige wel een extra poort.
BF20 maar nog niet CNC
Plaats reactie