Verdeeltafel aanschaffen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Verdeeltafel aanschaffen

Bericht door WillyH »

Voor mijn HBM45 wil ik een verdeeltafel aanschaffen, mij lijkt 20 cm diameter wel nuttig. Helaas gaat de prijs met de grootte exponentieel omhoog. Voor een Vertex 150mm zowat 160 euro ex btw, voor een Vertex 200mm 285 euro ex btw en verzending. Vertex heb ik goede ervaringen mee, Oosters en betaalbaar maar ook zeer nauwkeurig en netjes.
Nu zijn er ook op ebay verdeeltafels te vinden van Vevor, vermoedelijk van Tsjechische makelij. Iemand ervaringen mee? of tip qua adressen? https://www.ebay.de/itm/Teilapparat-Run ... 1d6fL1evor
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3090
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Verdeeltafel aanschaffen

Bericht door hfjbuis »

Ik heb een 100mm SABA. Het beste is de houten kist waar het in opgeborgen kan worden. Ik zou bij vertex blijven!
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Verdeeltafel aanschaffen

Bericht door spinningwheels »

Staat ook wel wat op MP , Elmec dat is spaans . 250 mm .
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Verdeeltafel aanschaffen

Bericht door WillyH »

Ja, ben nu de tweedehandssites aan het afschuimen. Dan vind je iets leuks, is het gereserveerd of kan het afgehaald worden in het uiterste noorden van Nederland. Door enkele minder goede ervaringen ben ik toch wat terughoudend van tweedehandsspul. De uitdrukking "zo goed als nieuw" wordt me iets te veel gebruikt. Soms ziet iets er heel leuk uit maar is het binnenin compleet versleten en net andersom kan het er van buiten erg gehavend uitzien maar is het ding nog in topconditie. En dat merk je dan weer te vaak pas op als het al te laat is.
Overigens is een horizontaal/verticaal te gebruiken verdeeltafel voor mij een must. Men kan zich dan wel behelpen met hoekplaten maar dat kost dan weer euro's.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Verdeeltafel aanschaffen

Bericht door WillyH »

hfjbuis schreef: 21 dec 2019 22:45 Ik heb een 100mm SABA. Het beste is de houten kist waar het in opgeborgen kan worden. Ik zou bij vertex blijven!
Bedankt voor de info!
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3090
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Verdeeltafel aanschaffen

Bericht door hfjbuis »

Ik moet mijn opmerking even nuanceren:

Die 100 mm verdeeltafel koste maar €65,-- en ondanks alles heb ik er toch alles mee kunnen maken. Om te beginnen was het niet verkeerd, maar ik zou hem nu niet opnieuw kopen.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Verdeeltafel aanschaffen

Bericht door WillyH »

Dat begrijp ik best hoor. We willen allemaal graag een 1/1000mm nauwkeurige freesmachine, -klemmen, verdeeltafel of whatever. Maar het blijft een evenwichtsoefening tussen willen en kunnen uitgeven aan iets wat voor mij althans een hobby is zonder enige retour aan inkomsten. En het houd ook nooit op, er is altijd wel iets aan te kopen :roll: ;-)
Plaats reactie