Tung oil

Moderator: Moderators

Plaats reactie
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Tung oil

Bericht door bertus1945 »

Hallo
Ik zie op Facebook soms gegraveerde plaatjes die bewerkt zijn met Tung oil.
Maar is nogal duur dat spul.
Mijn vraag:wat gebruiken jullie voor zoiets.
20095
Laatst gewijzigd door bertus1945 op 07 mar 2020 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Thung oil

Bericht door Jacala »

Thung oil? Geen idee wat dat is maar ik heb een vat tung olie staan van 200 liter en ik heb het idee dat het hetzelfde is. Ik koop het in voor 4 euro de liter. Dus als je mij 6 euro de liter geeft en zelf een lege fles mee neemt mag je die vullen.

Als ik google op thung oil vraagt google mij of ik geen tung bedoel.

Nja, je bent welkom ;)

Oja, qua looks van tung olie: zonnebloem olie of lijnzaad. Is alleen minder duurzaam
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5400
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Thung oil

Bericht door serum »

Jacala schreef: 06 mar 2020 20:13 Thung oil? Geen idee wat dat is maar ik heb een vat tung olie staan van 200 liter en ik heb het idee dat het hetzelfde is. Ik koop het in voor 4 euro de liter. Dus als je mij 6 euro de liter geeft en zelf een lege fles mee neemt mag je die vullen.

Als ik google op thung oil vraagt google mij of ik geen tung bedoel.

Nja, je bent welkom ;)

Oja, qua looks van tung olie: zonnebloem olie of lijnzaad. Is alleen minder duurzaam
Welk 3mm MDF gebruik je om het vacuum doorheen te zuigen? (had die vraag in het andere topic al gesteld, maar ik denk dat je die vraag niet gezien had).
Ik had er een tijdje terug 3mm MDF op liggen en trok er al -750mbar aan vacuum op alleen het MDF.. (mijn ervaring is juist dat het 3mm MDF helemaal niet poreus is). laatst getest met 0,9mm papier/karton, gaat ook, maar schuiven van platen is wat lastig. :mrgreen:
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Thung oil

Bericht door Jacala »

Hoi serum!

Sorry idd niet gezien!

Ik zal dat f opzoeken in de facturen. Werkelijk geen idee uit mijn hoofd. ik koop 60 platen en zie een jaar later wel weer ;-)

Dacht medite of std MDF van decovisie. Decovisie weet ook wel wat ze aan ons leveren op 3mm.

Ik kijk volgende week ff ;-)
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tung oil

Bericht door Jacala »

Hoi Serum!
Eerst gebruikte we dit:

MDF MEDITE 3mm E1 FSC Mix 80% 3050x1220mm

Toen overgestapt op dit ivm beter formaat en gemakkelijker in gebruik:

MDF HD 3mm E1 3050x2200mm

Beide geen problemen mee. 8)
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5400
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Tung oil

Bericht door serum »

Hey! top! dank je! Met welke pompen werken jullie? rotary vane?
Plaats reactie