poliangolar rotary broach

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

poliangolar rotary broach

Bericht door janplastiek »

omdat ik regelmatig kunststof koppen moet laten maken voor het vastdraaien van stoppen en stopjes op flesjes met medicamenten,



heb ik een broach kop aangeschaft. iemand ervaring hiermee of tips?
model dat ik heb gekocht is een Poliangolar 3100SHPMC3
een filmpje van cnc zone lid Hessel Swart, maar ik denk dat hij het te druk heeft, is al meer dan 1 jaar niet meer op het forum geweest

Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: poliangolar rotary broach

Bericht door rien1959 »

Ik heb geen ervaring met zo'n rotary broach. Wel maak ik diverse vormen van sluitdoppen voor onze vulmachines (medicijnen fabriek). Voor kleine reeksen print ik ze op Ultimaker printers en voor onverslijtbare versies frees ik ze uit RVS 316L. Niet bepaald het makkelijkste materiaal. Ik vraag me af of er wel broachen voor zijn. Goedkoop zal het niet zijn.
assink
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: poliangolar rotary broach

Bericht door assink »

Daarvoor zal je dan zelf stempels moeten (laten) maken.
Belangrijk is dat ze de goede lengte hebben, anders werkt het niet.

Hier een fabrikant van stempels:
https://www.wittmann-werkzeuge.com/prod ... -werkzeuge

Doen ook maatwerk.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: poliangolar rotary broach

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Wij maken altijd een gietafdruk van de dop zelf, voordeel dat zo'n dop een spuitgietproduct is en dus lossend.