Ik ben heel erg tevreden met mijn Optimum bf 46 vario freesmachine maar één ding is toch altijd weer 'lastig' nl het wisselen tussen diverse frezen en 3d-meetklok.
Op YT kwam ik dit filmpje tegen: " BF30 Poor man's Quick Tool Changer" https://www.youtube.com/watch?v=4oL-XcKPiKg&t=2s
Ik vroeg me af of er onder ons zijn die ook iets dergelijks hebben gemaakt. En moet het per sé pneumatisch zijn ? of ?
Gereeschap wisselen Optimum BF 46 freesmachine
Moderator: Moderators
Gereeschap wisselen Optimum BF 46 freesmachine
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Optimum BF 46 vario
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Re: Gereeschap wisselen Optimum BF 46 freesmachine
Zal toch ook wel met een elektrische moersleutel kunnen.
De maker is Nederlands, stuur hem een berichtje, misschien zit ie ook nog wel op het forum.
De maker is Nederlands, stuur hem een berichtje, misschien zit ie ook nog wel op het forum.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Had m eerder al eens een berichtje gestuurd, maar hij had er geen tekening oid meer van. Ja ik dacht ook, zou dat met een accu/elektrische slagmoer aanzetter kunnen.....hugo stoutjesdijk schreef: ↑04 sep 2024 13:01 Zal toch ook wel met een elektrische moersleutel kunnen.
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Optimum BF 46 vario
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Mooi systeempje , en die "Spindelblokkering" is ook mooi gevonden.. echter!.. ik zou er wel een NC schakelaar in verstoppen die in serie staat met het relais voor de spindel start.. zodat je niet de spindel kan starten als de blokkering er nog op zit..
Voor mijn Suhner spindel zit ik daar ook wel eens aan te denken.. gewoon een plaatje met een "Sleutelgat" veerbelast, die om de platte kanten van de spindel grijpen zou het al moeten doen.. een Kress heeft tenslotte ook een blokkeerknopje, en die mis ik wel op mijn Suhner..
Voor het mooie zou daar dan ook een NC schakelaartje op moeten.. hoewel de veerbelasting genoeg zou moeten zijn..
Voor mijn Suhner spindel zit ik daar ook wel eens aan te denken.. gewoon een plaatje met een "Sleutelgat" veerbelast, die om de platte kanten van de spindel grijpen zou het al moeten doen.. een Kress heeft tenslotte ook een blokkeerknopje, en die mis ik wel op mijn Suhner..
Voor het mooie zou daar dan ook een NC schakelaartje op moeten.. hoewel de veerbelasting genoeg zou moeten zijn..