plexiglas frezen

Dit gaat over de freesjes waar me mee frezen. Vragen over diameters, merk e.d. Maar ook voedingsnelheden kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

motormuis
Berichten: 318
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: venlo

Re: plexiglas frezen

Bericht door motormuis » 05 aug 2019 09:12

er zijn leveranciers die op de folie de aanduiding
XT voor geëxtrudeerd
GS voor gegoten zetten
en röhm (plexiglas) had vroeger bij gegoten materiaal groene text

bertus1945
Donateur
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: plexiglas frezen

Bericht door bertus1945 » 21 aug 2019 15:58

hallo
zijn er nog mensen die 2 of 3 van deze freesjes heeft liggen??
En ze aan mij wil verkopen??
1 of 2 mm freesjes
als ik ze bestel bij sorotec duitsland komt er 8€ verzend kosten bij dat vind ik te erg .
wie kan mij eraan helpen of heeft een goedkoper adres??

https://www.sorotec.de/shop/VHM-Fr-ser- ... q_2zrLVriI

maja158
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:35
Locatie: Balloërveld
Contacteer:

Re: plexiglas frezen

Bericht door maja158 » 21 aug 2019 20:33

Dag Bertus,
Ik heb onlangs exact deze freesjes gekocht. Je mag er 3 overnemen voor 15 euro.
Dat is dan inclusief de envelop en de postzegel en een kleine tegemoet koming in mijn verzendkosten van Sorotec.
Stuur bij interesse maar een PB om gegevens uit te wisselen.

Groet,
Jan

hfjbuis
Berichten: 479
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: plexiglas frezen

Bericht door hfjbuis » 21 aug 2019 23:50

Ik zal er wel niets van begrijpen maar:

Voor frezen van kunststoffen moet je hele scherpe frezen hebben. VHM frezen zijn toch gesinterd en daardoor minder scherp als HSS?

Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5022
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: plexiglas frezen

Bericht door audiomanics » 22 aug 2019 00:07

Als het niet om meer dan 1000 stuks gaat kan je het makkelijker, sneller en goedkoper laten laseren volgens mij, maar ik snap dat je het liever gewoon zelf wilt doen...
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>

maja158
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:35
Locatie: Balloërveld
Contacteer:

Re: plexiglas frezen

Bericht door maja158 » 22 aug 2019 08:12

@Bertus; je hebt een PB

Groet,
Jan

bertus1945
Donateur
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: plexiglas frezen

Bericht door bertus1945 » 22 aug 2019 08:29

@maja158
bedankt voor alles,geld is over gemaakt
en ik heb je mail gestuurd met een vraag.
groet van Bertus

Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 7255
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: plexiglas frezen

Bericht door hugo stoutjesdijk » 22 aug 2019 09:00

hfjbuis schreef:
21 aug 2019 23:50
Ik zal er wel niets van begrijpen maar:

Voor frezen van kunststoffen moet je hele scherpe frezen hebben. VHM frezen zijn toch gesinterd en daardoor minder scherp als HSS?
Het materiaal wordt ergens in het begin van de productie gesinterd, dan heb je rond staf, daarna gaan ze er een frees van slijpen.
En dat is heeel scherp, als je netjes slijpt, maar dat is de kwaliteit van de slijper en heeft niets met VHM te maken.

Dat is dus anders dan bij draaibeitel plaatjes, die zijn soms alleen gesinterd, maar ook die heb je in gelepte uitvoeringen, als je er naar kijkt heb je een snee in je vingers.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.

Plaats reactie