HDPE Frezen

Dit gaat over de freesjes waar me mee frezen. Vragen over diameters, merk e.d. Maar ook voedingsnelheden kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 2599
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

HDPE Frezen

Bericht door Ballegooijen » 07 jun 2018 22:18

Ik moet een aantal 12mm platen HDPE bewerken op de freesmachine. Nu ben ik al bezig geweest met een 2 snijder frees voor aluminium, alsook een rechte 6 mm frees maar ik vindt het resultaat nog niet optimaal. De rechte doet het overigens beter dan de spiraal.
Nu zat ik even te zoeken en kwam deze frees tegen: https://www.hoffmann-group.com/NL/nl/hn ... p/209300-6
Iemand hier toevallig ervaring mee?
Kennis vermenigvuldigd zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl

Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 6347
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: HDPE Frezen

Bericht door hugo stoutjesdijk » 07 jun 2018 22:41

Ja, die doet het lekker. Goed scherp, veel spaan volume. Niet te langzaam door het kunststof heen. Je moet wel spanen hebben bij dat zachte materiaal.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.

Gebruikersavatar
create
Berichten: 1895
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: HDPE Frezen

Bericht door create » 08 jun 2018 09:24

Mooie frees inderdaad, ik ga er volle snelheid doorheen. De eerste keer dacht ik dat het niet goed ging komen met die voedingssnelheid maar goed resultaat!

succes

keesfrees
Berichten: 1651
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen
Contacteer:

Re: HDPE Frezen

Bericht door keesfrees » 08 jun 2018 10:42

https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=24&t=14931&p=165616
Ballegooijen schreef:
07 jun 2018 22:18
. . .ik vindt het resultaat nog niet optimaal . .
Echt mooi wordt het nooit in bepaalde kunststoffen, ik heb het over HMPE, zal de D in HDPE staan voor density ?
Je zou nog kunnen proberen om wat overmaat er af te halen met een andere/strijk frees.

NB de frees uit de link gebruik ik ook, van andere makelij en best een stuk voordeliger.
En om je spullen "garant" te noemen is nogal . . .(vul maar in).

motormuis
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: venlo

Re: HDPE Frezen

Bericht door motormuis » 08 jun 2018 12:02

HMPE (hoog moleculair Polyethyleen) PE 1000 kan niet verlijmd of gelast worden gaat bij mechanische bewerking niet smelten
HMPE (hoge druk Polyethyleen)PE 500 kan wel gelast maar niet verlijmt worden kan bij mechanische bewerking gaan smelten

Plaats reactie