Frees newbie, leren door vallen en opstaan (maar tips zijn erg welkom!)

Dit gaat over de freesjes waar me mee frezen. Vragen over diameters, merk e.d. Maar ook voedingsnelheden kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Tadango
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 dec 2019 09:25
Locatie: Bedum, Groningen

Frees newbie, leren door vallen en opstaan (maar tips zijn erg welkom!)

Bericht door Tadango »

Ik ben een absolute beginner op het gebied van frezen of verspanen en heb net een eigen compacte CNC gebouwd (met de nodige beperkingen). Het is heerlijk om te zien dat iets werkt soms, maar vaker is het frustrerend als iets er slecht uit komt. Ik probeer graag de budget route te bewandelen vanwege het ehh... budget :) en tijdens het leer proces zie je het verschil in kwaliteit van het gereedschap toch niet echt. Het blijft ook een hobby en mijn standpunt is altijd: Pas als je merkt dat goedkoop materiaal je beperkt, en beseft waarom, dan is duurder materiaal het waard.