HSS in 6082 T6 Aluminium - Fusion360

Dit gaat over de freesjes waar me mee frezen. Vragen over diameters, merk e.d. Maar ook voedingsnelheden kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5412
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: HSS in 6082 T6 Aluminium - Fusion360

Bericht door serum »

Ja, je machine moet eigenlijk in G64 staan ipv G61. Ik heb in het begin van het frezen precies hetzelfde gehad.

Fusion genereert onderhuids voor 3d toolpaths een STL bestand. De nauwkeurigheid van het STL bestand kan je weer instellen in Fusion. Wanneer je machine erg strak ingesteld staat voor exact stop, dan gaat ie flink hakkelen.
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: HSS in 6082 T6 Aluminium - Fusion360

Bericht door Tolp2 »

Altijd handig dat dit gebeurd op het moment dat:
  • Je net een nieuwe PC hebt neergezet (de andere harde schijf had de geest begeven, daar stand ook de oude G-Code op);
  • Het volgende project is ontworpen in Fusion360
  • Je lens aan het zoeken bent welke instelling van je machine niet goed is overgezet.
Dank aan allen voor het advies. Ondertussen versie 5 van het werkstuk aan het maken en het is een heel groot verschil. Nu is goed duidelijk dat de machine niet geheel haaks staat, waardoor de surface-finish nog niet optimaal is. Als dit project is afgerond dan maar eens de hele machine gaan richten.
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
silva
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 jun 2018 13:57

Re: HSS in 6082 T6 Aluminium - Fusion360

Bericht door silva »

Kan je een foto plaatsen van je 5e versie? Ben wel benieuwd hoe de oppervlakte eruit ziet
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: HSS in 6082 T6 Aluminium - Fusion360

Bericht door Tolp2 »

Bij deze! Wel met de opmerking dat hij opnieuw moet :x . Gebruik nu vooral alu schroot om de onderdelen van de maken. Had net te laat door dat er al een gaatje zat in het stuk staf, waardoor het object nu ook een gat op de verkeerde plaats heeft.

20115
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
silva
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 jun 2018 13:57

Re: HSS in 6082 T6 Aluminium - Fusion360

Bericht door silva »

Hij ziet er nog behoorlijk ruw uit. (Ik bedoel dit niet beledigend hoor!!!)
Ik zelf frees met een 8mm frees 4 snijder met 11130 toeren en een Fz (feed) van 0.062 (bij mij is dat F2500, ik weet niet hoeveel dat bij jou is) en een Q (overlap) van 1.5mm.
Diepte van 2.75 mm per keer en omdat het een aansluiting is frees ik cw (met de klok mee).
Misschien heb je hier iets aan?
Begrijp me niet verkeerd. Als het goed is, is het goed. Ik probeer alleen te helpen.
Zal ff proberen om een foto te plaatsen
Laatst gewijzigd door silva op 12 mar 2020 08:58, 5 keer totaal gewijzigd.
silva
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 jun 2018 13:57

Re: HSS in 6082 T6 Aluminium - Fusion360

Bericht door silva »

20117
Plaats reactie