PCB slot TC freesjes te gebruiken in ander materiaal?

Dit gaat over de freesjes waar me mee frezen. Vragen over diameters, merk e.d. Maar ook voedingsnelheden kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: PCB slot TC freesjes te gebruiken in ander materiaal?

Bericht door Grafjan »

Dat gaat hard,als je bv een speelgoed tandwieltje of iets met veel kleine radiussen gaat dat dan ook zo hard?
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: PCB slot TC freesjes te gebruiken in ander materiaal?

Bericht door serum »

Hij gaat redelijk de hoek om, maar bij veel kleine segmenten/hoekveranderingen gaat het wat minder rap. voor het snellere, kleinere 3d werk gebruik ik de kleine machine. Die gaat daar supersnel op en blinkt daar in uit. Ik heb nog geen verbrande plekken gehad op het hout, daar gaat het wel te snel voor en frees relatief kleine hoekjes/passingen. (12mm tabs van 14mm breed, met R3,2 mickey mouse oortjes) de controller heeft verschillende acceleratiesettings. Ik kan een pocket van 19,4 bij 25,0 herhalingsnauwkeurig uitfrezen op 3000mm/min binnen de 0,02mm Na een paar weken klopt die maat niet meer door maatverandering van het hout. Ik heb de acceleratie teruggezet, deze stond op 0,4G, dat gaat knap onbenullig.
Plaats reactie