Mijn eerste aluminium proefstukjes

Dit gaat over de freesjes waar me mee frezen. Vragen over diameters, merk e.d. Maar ook voedingsnelheden kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Mijn eerste aluminium proefstukjes

Bericht door bartL »

Ik heb niet alles gevolgd dus misschien iets gemist maar waarom moet snijolie uit Italië of de VS vandaan komen als dat prima hier te krijgen is?
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mijn eerste aluminium proefstukjes

Bericht door TomAndKobus »

Kan je Kool Mist ook dichter bij huis kopen?
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: Mijn eerste aluminium proefstukjes

Bericht door Caesar »

TomAndKobus schreef: 11 jan 2021 11:02 Nog iemand?
Ja ik! 2 liter a.u.b., ik wil voor komende 5 jaar daar niet aan hoeven te denken. Dus mooi 64L koolmist.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5413
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Mijn eerste aluminium proefstukjes

Bericht door serum »

TomAndKobus schreef: 11 jan 2021 12:54 Kan je Kool Mist ook dichter bij huis kopen?
Nee, anders had ik dat natuurlijk gedaan. Vandaar de suggestie van italie. Misschien een forumlid die je wat wil verkopen.
Caesar schreef: 11 jan 2021 13:58
TomAndKobus schreef: 11 jan 2021 11:02 Nog iemand?
Ja ik! 2 liter a.u.b., ik wil voor komende 5 jaar daar niet aan hoeven te denken. Dus mooi 64L koolmist.

66L zelfs.
bartL schreef: 11 jan 2021 12:52 Ik heb niet alles gevolgd dus misschien iets gemist maar waarom moet snijolie uit Italië of de VS vandaan komen als dat prima hier te krijgen is?
Koolmist is geen standaard olie. (maar ook zeker geen holy grale) 109 euro voor 165 koelmiddel waar je weinig van verbruikt noem ik niet duur. Daarnaast neemt het nagenoeg geen volume in beslag in de opslag aangezien je het 1:32 vermengd. Ik vind vernevelen met olie maar gepruts. Wat dat betreft is koolmist voor de aluminium machines best praktisch, maar er gaat niets boven flood coolant.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6324
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn eerste aluminium proefstukjes

Bericht door Kjelt »

Caesar schreef: 11 jan 2021 13:58
TomAndKobus schreef: 11 jan 2021 11:02 Nog iemand?
Ja ik! 2 liter a.u.b., ik wil voor komende 5 jaar daar niet aan hoeven te denken. Dus mooi 64L koolmist.
Een gallon is toch 3,8 liter ? Dan wil ik de resterende 1,8 liter wel van die fles :lol:
Een gallon is voor mij veels te veel en ik wil het eerst wel eens proberen, op zich prima tevreden met Fenella, alleen moet je daar inderdaad niet de hele dag in staan.
mjeuring
Berichten: 977
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Mijn eerste aluminium proefstukjes

Bericht door mjeuring »

2 liter wil ik ook wel proberen. Stap ik van de bio-ethanol af :lol:
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mijn eerste aluminium proefstukjes

Bericht door TomAndKobus »

Kan ik het in Spa Rood flessen doen? Als ik het per liter door verkoop, moet ik namelijk flessen hebben. En ik drink Spa Rood, komt er wel statiegeld bij :mrgreen:
Kjelt
Donateur
Berichten: 6324
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn eerste aluminium proefstukjes

Bericht door Kjelt »

TomAndKobus schreef: 11 jan 2021 16:44 Kan ik het in Spa Rood flessen doen? Als ik het per liter door verkoop, moet ik namelijk flessen hebben. En ik drink Spa Rood, komt er wel statiegeld bij :mrgreen:
Geen probleem, dan kun je beter die gallon in drieen verdelen want een halve gallon past daar niet in.
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mijn eerste aluminium proefstukjes

Bericht door TomAndKobus »

Kan altijd meerdere flessen gebruiken 8)
K.J.
Berichten: 252
Lid geworden op: 25 okt 2013 13:29
Locatie: Omgeving Zwolle
Contacteer:

Re: Mijn eerste aluminium proefstukjes

Bericht door K.J. »

Mocht je meerdere liters aanschaffen, ik heb wel interesse in een liter, desnoods twee liter.
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mijn eerste aluminium proefstukjes

Bericht door TomAndKobus »

Ik zal morgen een nieuw topic aanmaken om een inventarisatie te maken over wie wil hoeveel Kool Mist.
Hoe maak ik zo'n mooi inventarisatie lijstje dat ook bij de Brabant dagen wordt gebruikt?
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Mijn eerste aluminium proefstukjes

Bericht door hugo stoutjesdijk »

TomAndKobus schreef: 11 jan 2021 22:52 Hoe maak ik zo'n mooi inventarisatie lijstje dat ook bij de Brabant dagen wordt gebruikt?
Is dat niet gewoon in een </> code weergave venster, en dan maar typen?

Code: Selecteer alles

hugo 	1 liter
Vervolgens citeer je bericht en voeg je zelf een regeltje toe.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4922
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Mijn eerste aluminium proefstukjes

Bericht door Ballegooijen »

  • Je kan ook de optie "lijst" gebruiken
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1765
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Mijn eerste aluminium proefstukjes

Bericht door Kars-cnc »

Vergeet niet dat vanuit Amerika er ook nog BTW berekend wordt bij de douane. En waar de Chinezen handig zijn om de kans op import heffingen te minimaliseren, zijn de Amerikanen er heel goed in te zorgen dat het zeker opvalt bij de douane. Als je een bedrijf hebt is dat geen probleem, je verrekend die BTW gewoon weer, maar voor een particulier is er geen weg terug.

Los daarvan wil ik ook wel een litertje over nemen. Ik heb het eigenlijk niet zo op koelmiddelen die voornamelijk water in je freesmachine sproeien, maar gezien de vele positieve ervaringen hier moet ik mij misschien maar eens over mijn vooroordeel heen zetten 8)

Ik kan het dan ook meteen testen op de slangetjes van mijn peristaltisch pompje. Omdat het 97% water is twijfel ik daar zelf niet aan maar ja, we horen het elke avond op TV, zonder wetenschappelijk bewijs mag je er niet van uitgaan :lol:
Plaats reactie