Closed-loop stappenmotor foutmelding

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Closed-loop stappenmotor foutmelding

Bericht door benkr »

Goed idee, zeker maar dat gaat je probleem niet oplossen. Jouw probleem zit helemaal ergens anders, in de voeding van de drivers zoals ik al heb aangegeven.
Ik zou eerst het ene probleem oplossen voor ik aan het volgende zou gaan beginnen, straks heb je allerlei dingen door elkaar lopen en weet je helemaal niet meer waar je moet beginnen.
Maar goed, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, het is jouw machine en jouw probleem.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Closed-loop stappenmotor foutmelding

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als het op de werkbank werkte, moeten ze het in de machine toch ook kunnen doen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
bert1989
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 dec 2011 23:29
Locatie: Westerhaar Overijssel

Re: Closed-loop stappenmotor foutmelding

Bericht door bert1989 »

Naar lang puzzelen er achter ge komen de 3 van de 5 motors sluiting maken van de fase naar de motor behuizing nu kijken wat ik er meer kan en wat ze in China er over zeghen
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Closed-loop stappenmotor foutmelding

Bericht door audiomanics »

Waar zit de sluiting? tussen de spoelen en de behuizing of de encoder? Wel met compleet los genomen motor meten, anders kan je door het circuit heen meten..
Misschien een kabeltje ergens klem tussen geschroefd? Visuele inspectie kan misschien wat oplossen.. Als het mogelijk is om ! voorzichtig! het kapje los te schroeven, kijk je waarschijnlijk tegen de bedrading en de werkelijke encoder aan.. raak het encoderwiel niet aan! dat is meestal heel erg dun en fragiel.
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Plaats reactie