Besturing Danfoss Frequentie omvormer voor spindel motor

Moderator: Moderators

Plaats reactie
JPOGHOSIAN
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2018 20:16

Besturing Danfoss Frequentie omvormer voor spindel motor

Bericht door JPOGHOSIAN »

We zijn in het bezit van een Danfoss FCD 305 motor besturing.
Deze moet eerst geparameteriseerd worden alvorens we daar de spindel motor op willen aansluiten.
Is er een driver bekent voor bv windows waarmee met de Danfoss te communiceren is?

Op type plaatje staat "Bus option RS485 DEVICENET". RS485 is geen probleem. Enkelvoudige commando's versturen ernaartoe geeft geen antwoord.
Deze berichten worden met de hand samengesteld, dit kan er voor zorgen dat bv de pariteit niet goed is en er dus geen antwoord zal komen.
Weet iemand hoe je de Danfoss wel kunt besturen?

Volledige type plaatje; FCD305PT4P66STR.
Dit is natuurlijk niet echt relevant. Belangrijker is een goede besturing van het DEVICENET protocol.

Er is ook sprake van een handterminal waarmee de kast te besturen is. Is die te leen of te koop?
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20

Re: Besturing Danfoss Frequentie omvormer voor spindel motor

Bericht door abs02 »

Als ik op Google zoek kom ik maar genoeg tegen maar is dit ook voor jou voldoende? Lijkt mij dat je daar nog niet gezocht hebt.
Het is een niet zo'n voor de hand liggend merk dat hier door de leden vaak gebruikt wordt.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Besturing Danfoss Frequentie omvormer voor spindel motor

Bericht door DaBit »

OK, niemand die je zo uit het blote bolletje antwoord kan geven dus.

Heb je ook een datasheet/usermanual/andere documentatie van het spul? Voor de mensen die je willen helpen is het wel handig als ze die gegevens hebben.
Voor zover ik weet loopt DeviceNET over CAN en niet over RS485, dus heb je een optiemodule die zowel RS485 als DeviceNET doet, of is het een smaakje DeviceNET die RS485 als fysieke laag gebruikt? Nouja, eigenlijk heb ik gewoon helemaal geen verstand van DeviceNET, dus negeer de vorige zin maar.

Als ik heel gauw Google gebruik lijkt dat ding erg op mijn VLT5008. Die stuur ik vanuit LinuxCNC aan via het Danfoss FC protocol over RS485. Als jij handmatig bitjes kunt husselen om commando's samen kunt stellen zul je ook wel niet bang zijn voor een lapje C-code; mijn driver staat hier: http://wiki.linuxcnc.org/cgi-bin/wiki.p ... lt5000_vfd. Documentatie over dat FC protocol heb ik ook nog wel.
Maargoed, dat is dus geen DeviceNET maar Danfoss FC.

De VLT5008 moet ik instellen opdat-ie FC protocol praat:
This component assumes that the VFD is setup for remote control (parameter 002), LCP+digital control (parameter 013) and open loop speed
control (parameter 100). also make sure parameter 500 (bus address) is set to a value of 1-31, 501 (baud rate) is set to 9600,
512 (telegram profile) is set to FC Drive and 561 (Protocol) is set to FC Protocol.
It might also be wise to set a bus timeout and corresponding action in parameters 513 and 514
Heb jij vergelijkbare parameters?
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie