Welke stappenmotoren en drivers en waar te koop

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Welke stappenmotoren en drivers en waar te koop

Bericht door Kjelt »

rob21tq schreef: 13 dec 2018 20:38 hoi kjelt,
Ik heb even jou topic gelezen over de echte of de nep leadshine. Maar als ik nu bij damencnc kijk, dan verkoopt men daar ook nepers (kruisje in laatste karakter in het chinese teken)
Ja het wordt er niet duidelijker op zo :shock:
Ik kan alleen zeggen dat Leisai.net volgens die site in mijn topic fakes verkoopt en dat het enigste verschil dat ik kan ontdekken tussen leisai.net en leisai.com (echte Leadshines) dat kruisje in het chinese teken is, de kleur van het blauw van de driver die iets anders is en de quality sticker die bij de Fakes ontbreekt.
Als je de drives opent wat ik heb gedaan is er ook verschil namelijk dat bij de neppers alle componenten nog hun opdruk hebben en de fets maar licht tegen de behuizing zitten, terwijl bij de echte Leadshine de opdruk verwijderd is van een aantal componenten en de fets wel goed contact maken met de behuizing.
De motor was duidelijk anders, andere encoder en andere plaats waar de kabels uit komen.

Dan ook nog mijn ervaring dat ik gewoon mijn geld heb teruggekregen van Ali en de spullen ook niet meer hoefde terug te sturen na melding dat het fakes waren.
Het blijft toch wel een raadsel.

hrscharft schreef: 13 dec 2018 20:24 IK heb eens ergens iets gelezen over dat die "nepperts" wel degelijk echte leadshines zijn maar speciaal voor de chinese markt worden gebouwd. Wel onder Leadshine licentie dus.
Leisai is de chinese marktnaam voor Leadshine en die zijn inderdaad voor de chinese interne markt bedoeld en als een ander typenr en hogere prijs worden ze op de europese markt verkocht.
Alleen er zijn dus twee Leisai's.
Een Leisai.com (de echte Leadshine) en een Leisai.net (de niet echte Leadshine) en die verschillen dus qua motoren maar ook intern qua driver. Dus zeg het maar.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Welke stappenmotoren en drivers en waar te koop

Bericht door Kjelt »

Kjelt schreef: 13 dec 2018 20:51
rob21tq schreef: 13 dec 2018 20:38 hoi kjelt,
Ik heb even jou topic gelezen over de echte of de nep leadshine. Maar als ik nu bij damencnc kijk, dan verkoopt men daar ook nepers (kruisje in laatste karakter in het chinese teken)
Ja het wordt er niet duidelijker op zo :shock:
Ik kan alleen zeggen dat Leisai.net volgens die site in mijn topic fakes verkoopt en dat het enigste verschil dat ik kan ontdekken tussen leisai.net en leisai.com (echte Leadshines) dat kruisje in het chinese teken is, de kleur van het blauw van de driver die iets anders is en de quality sticker die bij de Fakes ontbreekt.
Als je de drives opent wat ik heb gedaan is er ook verschil namelijk dat bij de neppers alle componenten nog hun opdruk hebben en de fets maar licht tegen de behuizing zitten, terwijl bij de echte Leadshine de opdruk verwijderd is van een aantal componenten en de fets wel goed contact maken met de behuizing.
De motor was duidelijk anders, andere encoder en andere plaats waar de kabels uit komen.

Dan ook nog mijn ervaring dat ik gewoon mijn geld heb teruggekregen van Ali en de spullen ook niet meer hoefde terug te sturen na melding dat het fakes waren.
Het blijft toch wel een raadsel.

hrscharft schreef: 13 dec 2018 20:24 IK heb eens ergens iets gelezen over dat die "nepperts" wel degelijk echte leadshines zijn maar speciaal voor de chinese markt worden gebouwd. Wel onder Leadshine licentie dus.
Leisai is de chinese marktnaam voor Leadshine en die zijn inderdaad voor de chinese interne markt bedoeld en als een ander typenr en hogere prijs worden ze op de europese markt verkocht.
Alleen er zijn dus twee Leisai's.
Een Leisai.com (de echte Leadshine) en een Leisai.net (de niet echte Leadshine) en die verschillen dus qua motoren maar ook intern qua driver. Dus zeg het maar.
Als je echt geen enkel risico wilt lopen dan wil je de Leadshine export drivers en motoren kopen die hebben een ander typenr.
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: Welke stappenmotoren en drivers en waar te koop

Bericht door hrscharft »

Boven is Leadshine (fake) onder is Wantai namaak.

17855

17856

De leadshines lopen iig al veel mooier en stiller als de Wantai's
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: Welke stappenmotoren en drivers en waar te koop

Bericht door hrscharft »

Het viel me nu trouwens op dat bij de leadshine de solderingen van de Fets wel erg magertjes is Zeg eigenlijk maar gewoon slecht.
Zou vast geen kwaad kunnen om ze nog eens langs te lopen met het boutje.
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Welke stappenmotoren en drivers en waar te koop

Bericht door Kjelt »

Ik heb het nog een keer gechecked met mijn eigen drivers, want een maand geleden een extra reserve driver besteld, en ze hebben allemaal een kruisje terwijl de ene een Leisai.com is en de ander een Leisai.net is (fake) :oops: . De kleur is wel duidelijk anders.
Nu weet ik het ook niet meer, helaas minder makkelijk om het verschil te zien dan bij die Wantai das wel heel duidelijk :lol:
Ik zal in ieder geval het desbetreffende topic aanpassen.

17857
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welke stappenmotoren en drivers en waar te koop

Bericht door skillalot »

hrscharft schreef: 13 dec 2018 20:32 wel nu nog bestellen want volgend jaar gaat de Btw weer 3% omhoog.
Ik geloof niet dat stappenmotoren onder het lage btw tarief vallen :lol:
rob21tq
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 dec 2010 17:15
Locatie: Leveroy (limburg)

Re: Welke stappenmotoren en drivers en waar te koop

Bericht door rob21tq »

Oke,

Het 1 en ander is mij een stuk duidelijker geworden. Het beste ga ik voor de echte Leadshine, of eventueel Lichuan. Echter lees ik dat de leadshine 2phase zijn en de Lichuan 3phase kwa motoren.

Zit daar nog verschil in?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Welke stappenmotoren en drivers en waar te koop

Bericht door Kjelt »

Er zijn ook Leadshine 3 phase motoren en drivers.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Welke stappenmotoren en drivers en waar te koop

Bericht door benkr »

Kjelt, heb je nu al eens de verschillen geprobeerd tussen die twee, presteren ze ook echt anders?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Welke stappenmotoren en drivers en waar te koop

Bericht door Kjelt »

benkr schreef: 13 dec 2018 21:48 Kjelt, heb je nu al eens de verschillen geprobeerd tussen die twee, presteren ze ook echt anders?
Hi Ben, nee ik heb daar geen testopstelling voor :(
Als er iemand is die ze kan testen laat maar weten.

Van binnen zijn ze identiek dus wat betreft de driver zou het enigste verschil in de software van de microcontroller kunnen zitten.
Aangezien die ook op de Leadshine protuner software werkt zou die ook wel gekopieerd zijn.

Ik ga op het eevblog het internationale elektronica forum een topic openen of iemand die chinees kan lezen mij het verschil tussen die twee laatste karakters kan uitleggen.
Misschien is het inderdaad een provincie stad ofzo. Wordt vervolgd.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Welke stappenmotoren en drivers en waar te koop

Bericht door benkr »

Je machine beweegt nu toch, dus kun je dat nu toch zelf.
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welke stappenmotoren en drivers en waar te koop

Bericht door skillalot »

rob21tq schreef: 13 dec 2018 21:44 Oke,

Het 1 en ander is mij een stuk duidelijker geworden. Het beste ga ik voor de echte Leadshine, of eventueel Lichuan. Echter lees ik dat de leadshine 2phase zijn en de Lichuan 3phase kwa motoren.

Zit daar nog verschil in?
3 fase loopt mooier
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Welke stappenmotoren en drivers en waar te koop

Bericht door Kjelt »

benkr schreef: 13 dec 2018 22:06 Je machine beweegt nu toch, dus kun je dat nu toch zelf.
Ah je bedoeld een driver van de xas vervangen door de fake driver en een beweging laten uitvoeren en kijken of de brug scheeft trekt ?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Welke stappenmotoren en drivers en waar te koop

Bericht door Kjelt »

Die met dat kruisje betekent Lei Sai Technology.
Die andere betekent Lei Sai Intelligent.

Zegt dus nog niet zoveel.
17858

Wat wel anders is is de motor, niet alleen zitten de draden anders gemonteerd ook is de layout van de 15 polige d-sub connector anders.
Laatst gewijzigd door Kjelt op 14 dec 2018 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie