LUST CDD32.008 Servodrive met motor

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

LUST CDD32.008 Servodrive met motor

Bericht door benkr »

Ik heb een LUST CDD32.008,C2.0 Servodrive met daar bij een motor ook van LUST model DSM4-09.3-14R94-6WE.
In de motor zit een resolver ingebouwd van Tamagawa, model TS2620N23E11.

Probleem is dat ik van de motor geen gegevens meer kan vinden, en ook de Lust vertegenwoordiger in Nederland, de fa. Abi kan geen gegevens van deze motor vinden. Ik heb ook al een mail naar LTI zelf gestuurd maar ook daar krijg ik geen respons.
Het lijkt er op dat vooral de resolver het probleem is, kennelijk is dit niet een normale resolver met slecht één poolpaar, maar met meer dan 3 poolparen, 1, 2 en 3 poolparen kan ik instellen maar dan krijg ik het geheel niet aan de gang, 3 lijkt er nog het meest op, maar niet helemaal. Ik kan ook van deze resolver geen datasheet vinden.
Ook van de motor kan ik bij Lust niets vinden zodat het ook met de specifieke motorparameters heel erg gokken is voor mij. Lust heeft van de DSM motoren een apart zip bestand met parameters maar daar staat deze motor niet tussen, kennelijk is het een special.

Is er misschien iemand hier die ervaring heeft met deze drives en motoren die mij verder kan helpen want ik zie het niet meer zitten.
chimaerion
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 nov 2017 19:50
Locatie: Oost-vlaanderen

Re: LUST CDD32.008 Servodrive met motor

Bericht door chimaerion »

Ik kan je jammer genoeg ook niet helpen met deze motoren.
Maar is de resolver omwisselen voor een encoder geen optie?
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: LUST CDD32.008 Servodrive met motor

Bericht door benkr »

Maar dan heb ik nog steeds geen gegevens van de motor, ook daar heb ik dan meer info nodig om de parameters in de drive zelf in te stellen.
chimaerion
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 nov 2017 19:50
Locatie: Oost-vlaanderen

Re: LUST CDD32.008 Servodrive met motor

Bericht door chimaerion »

Misschien eens polsen bij deze firma:

https://www.jc-electronics.com/hu/marka ... -14r94-6we
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: LUST CDD32.008 Servodrive met motor

Bericht door benkr »

Ik heb ze een bericht gestuurd, nu afwachten dus.
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: LUST CDD32.008 Servodrive met motor

Bericht door benkr »

chimaerion schreef: 11 aug 2019 17:53 Misschien eens polsen bij deze firma:

https://www.jc-electronics.com/hu/marka ... -14r94-6we
Ook van hun antwoord gekregen dat zij geen data van deze motor hebben, ze kopen die motor ook elders in.
Als ik mijn bedrijfsgegevens (die ik dus niet heb) en bankrekeningnummer door geef dan willen ze het wel opvragen, maar zal waarschijnlijk wel geld kosten.
Logisch, want anders hebben ze er werk aan wat helemaal niets oplevert.

Nu nog afwachten wat LTi (LUST) zelf oplevert.
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: LUST CDD32.008 Servodrive met motor

Bericht door benkr »

Nog steeds geen draaiend systeem, nadat ik van Hugo een manual had gekregen over specifiek het juiste type motor heb ik wel de drive (2 stuks zelfs) zo ver aan de praat dat ik vanuit Drive manager de motor kan laten draaien op elk gewenst toerental, maar met een 0 - 10 V signaal wil nog niet lukken en ik heb absoluut geen idee waarom niet. Ik vermoed dat er ergens variabelen staan ingesteld die niet door de fabrieksinstellingen worden overruled maar die er wel voor zorgen dat het 0 - 10 Volt signaal niet goed doorkomt, in het DriveManager overzichtsscherm zie ik die 0-10V ook constant veranderen tussen 0 en de werkelijke waarde.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: LUST CDD32.008 Servodrive met motor

Bericht door hugo stoutjesdijk »

En je kunt hem ook niet met een frequentie puls laten draaien ?
Of iets onopvallend waar je overheen kijkt. (verwacht ik niet van jouw, maar je weet nooit)
in het DriveManager overzichtsscherm zie ik die 0-10V ook constant veranderen tussen 0 en de werkelijke waarde.
Je bedoelt dat de drivemanager de analoge waarde laat zien die jij aansluit ? Dus die komt binnen.
Misschien nog ergens een enable over het hoofd gezien ?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: LUST CDD32.008 Servodrive met motor

Bericht door benkr »

hugo stoutjesdijk schreef: 18 aug 2019 10:57 En je kunt hem ook niet met een frequentie puls laten draaien ?
Of iets onopvallend waar je overheen kijkt. (verwacht ik niet van jouw, maar je weet nooit)
in het DriveManager overzichtsscherm zie ik die 0-10V ook constant veranderen tussen 0 en de werkelijke waarde.
Je bedoelt dat de drivemanager de analoge waarde laat zien die jij aansluit ? Dus die komt binnen.
Misschien nog ergens een enable over het hoofd gezien ?
Ja, ik zie die aangeboden spanning in een venstertje, steeds 0 en de waarde, onregelmatig wisselend.

En, ergens overheen kijken, soms zie ik zelfs meters dikke bomen niet staan in het grote softwarebos, software en ik zijn echt altijd aan het ruziemaken, echt altijd. Natuurlijk ligt dat niet aan mij.................
Plaats reactie